شبکه‌های اجتماعی

  • عکاس: عمید ناصر
کامیونت فورس توسط بهمن دیزل رونمایی شد
اتومبیل فارسی - کامیونت فورس شرکت بهمن دیزل

کامیونت جدید با کابین خواب‌دار و کاربری‌های متنوع


گروه بهمن روز گذشته از کامیونت جدید خود با نام فورس (Force) رونمایی کرد. این کامیونت که در شرکت بهمن دیزل تولید خواهد شد، در دو نوع 6 و 8.5 تن و با دو نوع کابین ساده و خواب‌دار، با کاربری‌های کوناکون قابل سفارش و تولید است.


بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن در این برنامه با اشاره به این که حمل نقل جاده‌ای مهم‌ترین حمل و نقل کشور است و حتی می‌توان گفت جزو مسائل امنیتی است، اعلام کرد این بخش از بازار اهمیت زیادی برای گروه بهمن دارد و این گروه در حال توسعه محصولات خود در این بخش از بازار است و آمادگی لازم برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل ایران را دارد. گروه بهمن با دو شرکت سیبا موتور و بهمن دیزل در حوزه کامیون و کامیونت فعال است و به دنبال این است تا با همکاری یک شرکت معتبر، به حوزه تولید اتوبوس‌های مسفری نیز ورود کند.


مهندس علیمرادلو همچنین اعلام کرد زمانی خودرویی در گروه بهمن به فروش می‌رسد، مشتری به عضوی از خانواده این گروه تبدیل می‌شود، در همین زمینه سازمان جدیدی به اسم مرکز خشنودی مشتری‌ها در این گروه ایجاده کردیم که ارتباط ۲۴ ساعته با مشتری‌ها در دستور کار آن است و مسائل مربوط به مشتری‌ها در این سازمان پیگیری می‌شود.

 

AutomobileFarsi Bahman 1400 Force light truck 7

 

به گفته مهندس خضری، مدیرعامل بهمن دیزل، این شرکت که نماینده انحصاری شرکت ایسوزو ژاپن است، برای جبران کاهش تولید خود، پس از معرفی کامیونت شیلر در سال گذشته، اکنون کامیونت فورس را وارد بازار می‌کند تا جای خالی ایسوزو 6 تن را پر کند. بهمن دیزل برنامه تولید 2500 دستگاه از انواع محصولات خود را تا پایان سال 1400 دارد که این میزان هم در حوزه خودروهای باری و هم در حوزه خودروهای مسافری است. در حوزه خودروهای مسافری این شرکت در حال حاضر مینی‌بوس پگاسوس را با ظرفیت 18+1 تولید می‌کند و تاکنو 160 دستگاه از این مینی‌بوس تولید شده که تا پایان سال این میزان به 300 دستگاه می‌رسد.


مدیرعامل بهمن دیزل همچنین از ورود این شرکت به بخش‌های دیگر بازار از جمله تولید خودروهای کشنده و وانت کارگو با ظرفیت حمل بار تا 5 تن خبر داده است.

 

AutomobileFarsi Bahman 1400 Force light truck 5

 

درباره کامیونت بهمن فورس

شرکت بهمن دیزل، کامیونت فورس را با همکاری یک شرکت معتبر چینی طراحی کرده که بیشترین سهم بازار را دارد و در سال بیش از 200هزار خودروی تجاری در چین تولید می‌کند. با این حال به گفته مدیران بهمن دیزل، این کابین تنها برای بازار ایران طراحی شده و به صورت اختصاصی در گره بهمن تولید می‌شود.


از ویژگی‌های مهم کابین کامیونت فورس می توان به طراحی بخش‌های متعدد برای قرار دادن وسیله و مدارک اشاره کرد. همچنین حذف ترمز دستی از میان صندلی ها، به دارندگان این خودرو اجازه می‌دهد با قرار دادن یک تشک مخصوص روی صندلی‌ها، امکان استراحت روی آن را فراهم کند. این ویژگی هم در نسخه معمولی و هم در نسخه خوابدار کامیونت فورس وجود دارد که در موجب می‌شود نسخه خواب‌دار آن فضای کافی برای استراحت دو نفر را داشته باشد.

 

AutomobileFarsi Bahman 1400 Force light truck 8


از امکاناتی که بهمن دیزل برای کامیونت فورس در نظر گرفته، می‌توان به چراغ‌های LED روشنایی روز، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم مولتی مدیا به همراه رهیاب و ورودی USB، شیشه‌بالابرهای برقی، امکان نصب دوربین دید عقب، یک آینه برای دید نقاط کور سمت شاگرد و یک آینه برای دید نقاط کور نمای جلو اشاره کرد.


بهمن که در دو وزن 6 و 8.5 تولید می‌شود و برای کاربری‌های متنوع مناسب است، به یک موتور 3.8 لیتری کامینز مجهز شده که دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت، توربوشارژ و اینترکولر است. توان خروجی این موتور 155 اسب بخار در دور موتور 2600 است و در دور 1200 تا 1900، گشتاوری حدود 491 نیوتن‌متر ارائه می‌دهد. موتور کامینز در نظر گفته شده برای کامیونت فورس، استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV را دریافت کرده است. این موتور با یک جعبه دنده 6 سرعته دستی ساخت شرکت wanliyang چین همراه شده است. این جعبه دنده که توسط شرکت ZF طراحی شده، با کد WLY/6G شناخته می شود.

 

AutomobileFarsi Bahman 1400 Force light truck 22

 

قیمت کامیونت فورس

بهمن دیزل کامیونت فورس را از 15 بهمن ماه سال جاری وارد بازار می‌کند. قیمت کامیونت فورس، 949 میلیون تومان است و سفارش 700 دستگاه برای آن ثبت شده است که بخش عمده آن تا پایان سال جاری تولید و روانه بازار ایران می‌شود. بهمن دیزل برای خریدران کامیونت فورس، سرویس دوره‌ای رایگان به مدت یک سال یا پیمایش 50 هزار کیلومتر در نظر گرفته است.

 

نظر دهید


در همین زمینه