شبکه‌های اجتماعی

  • عکاس: محسن قاضی
هر چیز که باید درباره KMC J7 بدانیم
اتومبیل فارسی - رونمایی KMC J7

سدان جذاب کرمان موتور رونمایی شد


روز گذشته شرکت کرمان موتور طی مراسمی همزمان با رونمایی از نشان و هویت بصری جدید خود، از یک سدان جذاب رونمایی کرد. محصول جدید کرمان موتور که با نام KMC J7 وارد بازار خواهد شد، در حقیقت یک خودروی فست بک با استایلی مدرن است که به زودی فروش آن آغاز خواهد.

 

درباره طراحی KMC J7

جک J7 یا جک A5، نخستین بار در نمایشگاه چنگدو سال 2019 رونمایی شد. خودرویی که در مرکز طراحی گروه جک در شهر تورین ایتالیا طراحی شده بود و طراحان برجسته‌ای در طراحی آن نقش داشته‌اند. نمای بیرونی جک A5 توسط دنیله گالیون (Daniele Gaglione)، طراح سابق آلفارومئو طراحی شده و طراحی نمای داخلی آن نیز بر عهده جانکارلو کونچیلو (Giancarlo Concilio) بوده که پیش از سابقه حضور در خودروسازانی مانند لانچیا و مازراتی را داشته است. با این تفاسیر، جک A5 در سال 2021 یک فیس‌لیفت ماژور را پشت سر گذاشت که چهره آن را به کلی دگرگون کرد. پس از این فیس‌لیفت، A5 تنها تحت برند سی‌هو (Sehol/ SiHao) در بازار عرضه شد. همین موضوع موجب شده طراحی این خودرو پس از فیس‌لیفت با زبان طراحی این شاخه جدید از گروه جک همسو باشد.

 

KMC J7 در ایران

کرمان موتور پس از چند سال اقدام به عرضه یک سدان کاملا جدید در بازار ایران کرده است. خودرویی که به طور مسقیم با فونیکس آریزو6 پرو رقابت می‌کند، اما از نظر اندازه کمی از آن بزرگ‌تر است. طول، عرض و ارتفاع KMC J7 به ترتیب 4780، 1820 و 1492 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن عدد 2770 میلی‌متر را نشان می‌دهد. عددی که وضوخ از رقبای آن در بازار ایران بیش‌تر است. نمود این فاصله بین دو محور زیاد را در فضای سر و پای شرنشین‌های هر دو ردیف KMC J7 می توان مشاهده کرد که فضایی بزرگ برای تمام سرنشین‌ها ایجاد شده است. در کنار این‌ها فضای بار KMC J7 نیز قابل توجه است، این خودرو در حالت ظرفیت کامل 540 لیتر فضا برای بار در اختیار شما می‌گذارد و در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، این میزان به 1640 لیتر افزایش می‌یابد.


KMC J7 در بازار ایران با یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) عرضه خواهد شد. این موتور که پیش از در خودروهایی مانند KMC K7 وجک S5 توربو جدید به کار گرفته شده بود، توان تولید 172 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور را دارد. این اعداد کمی با آنچه در بازار چین و دیگر بازارهای دنیا عرضه می‌شود، کمی متفاوت است، اما این کاهش قدرت نتیجه مناسب سازی این پیشرانه برای شرایط جوی و بنزین ایران است. این پیشرانه با یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه از نوع تر همراه شده که نیروی آن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. با توجه به تغییراتی که در این پیشرانه ایجاد شده، نمی‌توان در مورد شتاب صفر تا صد آن عددی اعلام کرد و باید آن را به بعد از انجام آزمایش‌ها موکول کرد، با این حال عددی که کرمان موتور در کاتالوگ رسمی خود برای حداکثر سرعت KMC J7 اعلام کرده، 170 کیلومتر بر ساعت است.
نکته مهم و جالب توجه در خصوص KMC J7، سیستم تعلیق آن است که در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک (چند اتصالی) است. بر اساس شنیده‌ها، این سیستم تعلیق یادگاری از همکاری کوتاه مدت جک و فولکس‌واگن است. KMC J7 در هر چهار چرخ به ترمزهای دیسکی مجهز شده و با رینگ‌های 18 اینچی با رنگ مشکی مات در بازار ایران عرضه خواهد شد.


در بخش ایمنی نیز KMC J7 به سیستم‌های کمکی مدرن مجهز شده است. سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، برنامه پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (BOS)، و سیستم کنترل کشش (TCS) در کنار سیستم‌های ضد قفل و توزیع الکترونی نیروی ترمز اشاره کرد. این خودرو همچنین به 6 کیسه هوا (سرنشین‌های جلو، جانبی و پرده‌ای)، دوربین 360 درجه، سنسور‌های پارک جلو و عقب و سنسور باران مجهز شده است.


در بخش امکانات رفاهی نیز مهم‌ترین امکانات در نظر گرفته شده برای KMC J7، شامل سانروف پانوراما، استارت و ورود بدون کلید، گرمکن آینه‌های کناری، فرمان برقی با پوشش چرمی و طرح D-Cut، تنظیم برقی صندلی راننده، نمایشگر 10.4 اینچی مولتی مدیا، سردکن در کنسول میانی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، سه حالت فرمان اسپرت، کامفورت و استاندارد، صفحه کیلومتر دیجیتالی با نمایشگر 7 اینچی و سه تم رنگی، شارژر وایرلس، کروز کنترل، ورودی USB برای ردیف جلو و عقب، صندوق برقی با سنسور تشخیص مانع و نورپردازی مخفی کابین می‌شود. کرمان موتور KMC J7 را در روز رونمایی با تودوزی ترکیبی از از چرم و پارچه به نمایش گذاشت که نکته جالب آن استفاده از دوخت‌های سفید و نعنایی بود.


KMC J7 نخستین خودرویی خواهد بود که نشان جدید کرمان موتور وارد بازار می‌شود. این سدان اسپرت که چهره‌ای جسور و جذاب دارد، احتمالا از هفته آینده و با قیمتی بین 1.2 تا 1.3 میلیارد تومان به فروش خواهد رسید.

 

نظر دهید


در همین زمینه