شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا یاریس GR
سه برابر قدرتمندتر از نسخه استاندارد

 

تویوتا یاریس GR را با 257 اسب‌بخار قدرت می‌توان به موشک جیبی تشبیه کرد. نسخه‌ای که در ژاپن به فروش می‌رسد با پیشرانه 1.6 لیتر توربو می‌تواند 268 اسب‌بخار قدرت تولید کند که 11 اسب‌بخار قدرت بیشتری نسبت به ورژن بازار جهانی دارد. پیشرانه G16E-GTS بر روی کرولا GR نیز نصب شده که در آنجا 300 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. اما این اعداد در مقابل نسخه تقویت شده یاریس GR توسط پاورتیون استرالیا بسیار ناچیز بشمار می‌آید. این شرکت هاچبک کوچک ژاپنی را مستقیما رقیب مکلارن 750S کرده است.


پیشرانه 3 سیلندر یاریس با اصلاحات این تیونینگ‌کار حالا 740.9 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 8.117 دور بر دقیقه تولید می‌کند. این پیشرانه با میل‌لنگ، پیستون و میله‌های اتصالی استاندارد 462 اسب‌بخار قدرت در ازای هر لیتر تولید می‌کند اما با اضافه شدن توربو Garrett G30-770، واشر سرسیلندر جدید، سیستم اگزوز آکراپوویچ، اینترکولر جدید و منیفولد اگزوز توربو سفارشی؛ خروجی پیشرانه کاملا متفاوت می‌شود. برای هماهنگی بین قطعات جدید و قدیم و بهترین پرفورمنس، ECU Motec نیز به این تویوتا یاریس GR اضافه شده است.


در حالیکه نسخه استاندارد تویوتا یاریس GR انتقال قدرت به هر چهارچرخ را توسط گیربکس 6 سرعته دستی انجام می‌داد، حالا گیربکس به X-Shift سکوئنشال تغییر شکل داده تا این میزان خروجی را بهتر به چرخ‌ها منتقل کند. تویوتا یاریس GR تا به حال 30 تست داین را با موفقیت پشت سر گذاشته تا نشان دهد یک خودرو تزئینی نیست.


وزن یاریس GR تنها 1280 کیلوگرم است که با وجود چنین توانی، رانندگی دلچسبی را ارائه می‌کند. شاید جالب باشد بدانید مالک این خودرو که به نام Rodent شناخته می‌شود، پیتر فریدمن مالک و بنیانگذار برند Røde Microphones است.

 

نظر دهید


در همین زمینه