شبکه‌های اجتماعی

ارمغان فراری برای طرفداران پیستا

488 پیلوتی به زودی عرضه می‌شود

فراری را باید استاد ساخت اتومبیل‌های خاص مسابقه‌ای دانست. تنوع مدل‌های سفارشی و ویرایش‌های محدود عرضه‌شده در طول تاریخ از سوی این برند، از انواع مدل‌های موجود در سبد فروش بسیاری از خودروسازان بزرگ بیش‌تر است! این ویرایش خاص، به زودی برای آن دسته از افرادی که خودرو‌های مسابقه‌ای را با فراری می‌شناسند، عرضه خواهد شد. فراری مسابقات 24 ساعته لمان 2018 را با این مدل جدید جشن گرفته است: 488 پیستا، آن چه که برای مشتریان و طرفداران متعصب برنامه‌های واحد «فراری موتور اسپرت» ارائه می‌شود.
این فراری که لقب «پیلوتی» را به آن داده‌اند، مشخصات فنی جدید همراه با تغییرات ظاهری مخصوصی دارد که البته این تغییرات در فضای داخلی و کابین هم به چشم می‌خورند. این محصول، پروژه‌ای از زیر مجموعه فراری یعنی Ferrari’s Tailor است که از 488 GTE الهام گرفته شده و در کورس 51 مسابقات La Sarthe در پایان این هفته رونمایی می‌شود. در مسابقات قهرمانی استقامتی سال گذشته، رانندگان GT نیز موفق به دریافت مقام‌ها و جوایز زیادی در این بخش شدند.
تجلی پرچم ملی سه رنگ ایتالیا بر روی بدنه پیستا پیلوتی، بیش از هر چیز به چشم می‌آید. یک نوار سفید عریض در حکم بخش میانی پرچم، در طول خودرو کشیده شده و توسط نوار‌های باریک قرمز و سبز در حاشیه‌ها، پوشش داده شده است. نشان لورل که متعلق به فصل گذشته مسابقات WEC است، بر روی کاپوت نقش بسته و این در حالی است که علاوه بر نوار مرکزی یادشده، در سایر بخش‌های بدنه نیز پرچم و نماد‌های ملی ایتالیا کم و بیش دیده می‌شوند. عدد 51 هم که معرف این دوره از مسابقات است، به خوبی در نمای جانبی پیستا پیلوتی به چشم می‌خورد.
آخرین تغییری که در نمای ظاهری این اتومبیل دیده می‌شود، المان Sشکل به رنگ مشکی مات است که در بخش‌هایی چون فلاپ جلو، جلوپنجره و اسپویلر عقب دیده می‌شود که همگی آن‌ها از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند. برای این مدل، چهار رنگ بدنه اصلی قابل سفارش هستند: آبی تور دی فرانس، مشکی نرو دیتونا و نقره‌ای آرژنتو نوربرگ رینگ که این سه در کنار رنگ سنتی روسو کورسا موجود هستند.
درون کابین، چرم آلکانتارا با طرح حفره‌‌ای بر روی صندلی‌ها، گرافیک پرچم ایتالیا را نیز به صورت حک شده بر روی خود دارند. اگرچه که مشابه با این قسمت، رنگ‌های قرمز و سبز روی پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان نیز به چشم می‌خورند. ترکیبی از چرم و جیر بر روی پوشش داخلی سقف نیز مشاهده می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین، ناگفته نماند که هریک از این اتومبیل‌ها، کارت شناسایی مخصوص به خود را با نشان پیستا پیلوتی و عدد 51 دارند که شناسنامه آن‌ها محسوب می‌شود.
با تمام این تفاسیر، 488 پیستا پیلوتی از قدرت اضافه‌ای بهره‌مند نیست. پیشرانه V8 آن به حجم 3.9 لیتر، در پشت محل نشستن راننده و سرنشین قرار گرفته و 710 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو، با وجود عدم ارتقای فنی نسبت به ورژن معمولی پیستا، محصولی نمادین و ارزشمند برای فراری به حساب می‌آید که عناوین و افتخارات زیادی را با خود به یدک می‌کشد. از این رو، مراسم رونمایی از آن برای فراری اهمیت فراوانی دارد.

نظر دهید


در همین زمینه