شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کی‌تی‌ام ایکس‌بو GT-R
با پیشرانه آئودی و سقف بازشو
 

پس از عکس‌های جاسوسی متعدد از این خودرو، کی‌تی‌ام بالاخره آن را معرفی کرد. کی‌تی‌ام ایکس‌بو GT-R چیزی در حدود یک خودرو مسابقه‌ای GT2 است که مجوز تردد در خیابان را دارد. کی‌تی‌ام ایکس‌بو GT-R به عنوان نقطه عطف این شرکت از سال 2008 به حساب می‌آید. ساختار شاسی این خودرو از نوع مونوکوک فیبر کربن است که باعث می‌شود تا این خودرو وزن 1250 کیلوگرم داشته باشد.

نکته جالب کی‌تی‌ام ایکس‌بو GT-R وجود باک 96 لیتر است که اجازه می‌دهد این خودرو با یک باک کامل مسافت 1000 کیلومتر را طی کند. سقف متحرک این خودرو که مانند بت‌موبیل طراحی شده، به صورت الکتریکی باز و بسته می‌شود و مانند خودروهای لوکس، دارای وکیوم و سافت کلوز است.


پیشرانه مورد استفاده بر روی کی‌تی‌ام ایکس‌بو GT-R از نوع 5 سیلندر توربو 2.5 لیتر TFSI آئودی است که 493 اسب‌بخار قدرت و 581 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان خروجی بیشتر از نمونه RS3 و TT RS آئودی خواهد بود. گیربکس نیز از شرکت آئودی به عاریه گرفته شده و از نوع هفت سرعته دو کلاچه DQ500 است که نیرو و قدرت را همراه با دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.
با توجه به مشخصات فنی و وزن خودرو، GT-R می‌تواند طی مدت زمان 3.4 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بدون توقف عقربه سرعت سنج سرعت 280 کیلومتر بر ساعت را نشان دهد.


مانند بسیاری از خودروهای اسپرت در این کلاس، ارتفاع خودرو کی‌تی‌ام ایکس‌بو GT-R بسیار پایین است، به همین دلیل KTM یک سیستم بالابر هیدرولیک سفارشی بر روی قسمت جلو نصب کرده تا در مواقع لزوم دماغه خودرو کمی بالاتر از سطح خیابان قرار بگیرد. زیر خودرو رینگ‌های OZ قرار گرفته که سایز آن در عقب 20 و در جلو 19 اینچ با لاستیک‌های 35/235 و 35/295 است.

 


دمپرهای کی‌تی‌ام ایکس‌بو GT-R از نوع قابل تنظیم هستند که می‌توان ارتفاع را در قسمت جلو و عقب کنترل کرد. توزیع وزن نیز به صورت 44:56 در عقب و جلو است که باعث می‌ود هندلینگ بهتری داشته باشد. ترمز‌های سرامیکی با هزینه بیشتر بر روی خودرو نصب خواهند شد. از دیگر نکات این خودرو می‌توان به نقاشی دستی بدنه، صندلی‌های اسپرت کابین و جایگزینی دوربین به جای آینه جانبی اشاره کرد.


کی‌تی‌ام ایکس‌بو GT-R
در همان کارخانه Graz که دیگر محصولات تولید می‌شوند تولید خواهد شد. قیمت این خودرو 284.900 یورو اعلام شده که شامل رینگ‌های مسابقه‌ای تک مهره و مبدل کاتالیزور صدا خفه‌کن برای سیستم اگزوز فولاد ضد زنگ می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه