شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تیگارد X35
با قیمت 900 میلیون تومان عرضه می‌شود

 

اولین حضور نمایشگاهی تیگارد X35 در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان در حالی رقم خورد که این اتومبیل با استقبال خوبی از سمت بازدیدکنندگان نمایشگاه روبه‌رو شد.


اولین نمایش رسمی تیگارد X35 در انظار عمومی به معنی نزدیک بودن به زمان عرضه این خودرو است و دیار خودرو در نظر دارد فروش تیگارد X35 را تا دو ماه آینده به صورت رسمی و با قیمتی حدود 900 میلیون تومان استارت بزند.


تیگارد X35 در واقع همان بیجینگ X3 است که نام آن برای بازار ایران تغییر کرده است. پیش از این بیجینگ X3 با نام سنوا X35 شناخته می‌شد که نخستین عرضه آن به سال 2016 رخ داده بود، اما در همین بازه کوتاه سه ساله، یک تغییر اساسی در طراحی آن رخ داد.


تیگارد X35 یک کراس اوور کامپکت با طول، عرض و ارتفاع 4325، 1830 و 1640 میلی‌متری، ابعادی بین ام‌وی‌ام X22 و ام‌وی‌ام X55 دارد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2570 میلی‌متر است که فضایی راحت را برای سرنشین‌های هر دو ردیف ایجاد می‌کند.


داشبورد تیگارد X35 طراحی مدرن و قابل قبولی دارد. یک نمایشگر 8 اینچی به سبک خودروهای امروزی در قسمت بالایی داشبورد قرار گرفته و پایین‌تر از آن کنترل‌های سیستم تهویه، با طراحی خاص و منحصر به فرد کمی به سمت راننده متمایل شده است. فرمان به صورت Dکات (ته صاف) طراحی شده و خبری از صفحه‌ کیلومتر دیجیتالی در این خودرو نیست. پوشش صندلی‌ها ترکیبی از چرم و پارچه است و تنظیم آن‌ها به صورت دستی امکان‌پذیر است.

با وجود اندازه جمع و جور تیگارد X35، درون کابین آن با فضایی بزرگ و راحت مواجه هستیم. سرنشین‌های هر دو ردیف فضای پا و سر نسبتا بزرگی دراند. فضای بار نیز نسبتا مناسب است و با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم با نسبت 60:40 امکان افزایش دارد، با این حال عدد دقیقی از حجم فضای بار آن منتشر نشده است.


عرضه تیگارد X35 در ایران با تودوزی ترکیبی چرم و پارچه خواهد بود. اگر چه تنظیم صندلی‌های آن به صورت دستی است، اما در سوی دیگر شاهد این هستیم که این خودرو با سانروف پانورامای نسبتا بزرگ عرضه می‌شود. از دیگر امکانات تیگارد X35 می توان به فرمان برقی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان، دو کیسه هوا (در بازارهای جهانی تنها مجهزترین تیپ این خودرو با 6 کیسه هوا عرضه می‌شود)، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، استارت دکمه‌ای، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی و تنظیم دیجیتالی سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد.


تیگارد X35 در ایران با یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود که توان تولید 147 اسب‌بخار و 210 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با کد A151R1 و حجم دقیق 1499 سی‌سی، همان موتوری است که در بایک سابرینا به کار گرفته می‌شود، با این تفاوت که به توربوشارژ مجهز شده است. این اشتراک می‌تواند یک نقطه قوت برای خدمات تیگارد X35 به شمار برود. نیروی این موتور با توسط یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.


سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است و ترمزهای آن در جلو و عقب به ترتیب دیسکی خنک شونده و دیسکی است. تیگارد X35 همچنین به سیستم های کمکی مانند سیستم کنترل کشش (TCS)، برنامه کنترل پایداری (ESP) و سیستم کمک شروع حرکت در سربالایی (HAC) مجهز است.


به گفته مدیرعامل دیار خودرو، طبق پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط این شرکت، تیگارد X35 در مراحل پایانی تست استاندارد خود است و طی دو ماه آینده فروش آن با قیمت احتمالی 900 میلیون تومان در بورس کالا آغاز خواهد شد. با این قیمت، تیگارد X35 به رقیب مستقیم ام‌وی‌ام X55 پرو تبدیل خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه