شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نسخه جدید تویوتا لندکروزر ۷۰
به مناسبت چهلمین سالگرد

تویوتا اخیرا فیس‌لیفت دیگری از مدل افسانه‌ای لندکروزر سری ۷۰ را معرفی کرده بود و اکنون، شاهد عرضه نسخه دیگری به مناسب چهلمین سالگرد این مدل هستیم. تولید سری ۷۰ از سال ۱۹۸۴ آغاز شد و با وجود گذشت ۴ دهه،‌ این خودرو همچنان یک محصول پرطرفدار و دوست‌داشتنی است. البته چهل سالگی رسمی این مدل، سال بعد خواهد بود و تویوتا با معرفی چندین نسخه،‌ در حال استقبال از این رویداد است.

با اضافه شدن فناوری‌های مدرن و ترکیب آن با طراحی کلاسیک و قدیمی، بعید است که میزان محبوبیت سری ۷۰ کاهش یابد. فیس‌لیفت جدید در دو نسخه عرضه خواهد شد که یکی از آن‌ها مخصوص بازار ژاپن با بدنه پنج در شاسی‌بلند است و نسخه کوتاه‌تر سه‌ در به همراه پیشرانه بنزینی V6 برای بازار امارات متحده در نظر گرفته شده است.

سری ۷۰ در طول عمر خود با شکل‌های مختلفی از بدنه عرضه شده و این سنت در نسخه جدید فیس‌لیفت هم ظاهرا ادامه یافته است. وبسایت تویوتا در امارات، یک پیکاپ تک‌کابین، شاسی‌بلند ۵در و شاسی‌بلند ۳در را نشان می‌دهد که امکان خریداری دو گزینه آخر وجود دارد. شعبه تویوتا در استرالیا هم تصاویر یک پیکاپ دو کابین را به نمایش گذاشته که در صورت تایید نهایی آن، تنها نسخه‌ای که هنوز وارد خانواده جدید فیس‌لیفت نشده، «Troop Carrier» است که احتمال رونمایی از آن در روزهای آتی نیز وجود دارد.

اگرچه اکثر خریداران لندکروزر نسخه ۵در را مفیدتر می‌دانند، اما نسخه ۳در نیز به لطف سایز کوچک‌تری که دارد،‌ به گزینه جذابی برای علاقه‌مندان رانندگی آف‌رود تبدیل شده است. این نسخه با طول ۴۲۳۵ میلی‌متر، به اندازه ۶۴۰ میلی‌متر از نسخه ۵در کوتاه‌تر است و طول آن کمی بیشتر از تویوتا یاریس کراس است. البته ارتفاع و عرض آن قطعا بیشتر از نسخه کراس یاریس محسوب می‌شود.

عناصر طراحی به‌روزشده در تویوتا لندکروزر سری۷۰ ۲۰۲۴ شامل چراغ‌های LED دایره‌ای در جلو، چراغ‌های راهنمای برجسته‌شده و بیرون‌آمده، گلگیر کرومی و چراغ‌های عقب نصب‌شده روی گلگیر می‌شود. طراحی این نسخه به طور کلی هم از عناصر مدرن بهره می‌برد و هم یادآور طراحی نسخه‌های کلاسیک و قدیمی مجموعه است. نسخه مخصوص امارات مجهز به چرخ‌های ۱۶ اینچی آلياژی است.

 

 



در فضای داخلی تویوتا لندکروزر ۷۰ از تودوزی چرمی برای صندلی‌ها استفاده شده و یک صفحه ۹ اینچی اطلاع‌رسانی و سرگرمی با پشتیبانی از سیستم‌های اتصال بدون سیم Apple CarPlay و Android Auto دیده می‌شود. پنجره‌های برقی و یک سیستم صوتی با ۲ بلندگو از سایر ویژگی‌های اتاقک این مدل محسوب می‌شوند. چندین سیستم کمک‌رسانی راننده (ADAS) از جمله سیستم کمک به خروج از خطوط و سیستم اضطراری قبل از تصادف به این نسخه اضافه شده است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در کل، فقط ۲ کیسه هوا در جلو قرار دارد. هر دو نسخه از ویژگی‌های دیگری نیز مثل سیستم کمک به استارت در سربالایی، سیستم هشدار فشار تایر و چراغ‌های روشنایی روز بهره می‌برند.

بر خلاف ژاپن که تویوتا لندکروزر ۷۰ با پیشرانه‌های توربودیزلی (یک نسخه ۲.۸ لیتری یا ۴.۵ لیتری V8) عرضه می‌شود،‌ خریداران این مدل در امارات فقط به یک گزینه در بخش پیشرانه دسترسی دارند. آن هم نسخه ۴ لیتری V6 است که توانایی تولید ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر را دارد. قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعته Super ECT به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

قیمت نسخه هاردتاپ ۳در برای امارات، ۱۶۹ هزار و ۹۰۰ درهم (برابر با ۴۶ هزار و ۳۰۰ دلار) است. نسخه ۵در نیز با قیمت ۴۹ هزار دلار عرضه می‌شود و قیمت‌گذاری نسخه پیکاپ تک‌کابین نیز فعلا اعلام نشده است. وبسایت تویوتا در امارات از تاریخ فوریه ۲۰۲۴ به عنوان تحویل اولین دستگاه‌ها یاد کرده است.

نظر دهید


در همین زمینه