شبکه‌های اجتماعی

2024 Rolls-Royce Spectre EV
2024 Rolls-Royce Spectre EV
شبح جایگزین فانتوم

 

ماه ژوئیه سال جاری، رولزرویس از تکمیل 40 درصدی اولین محصول الکتریکی خود صحبت کرد و حالا پس از گذشت 4 ماه این پروسه تکمیل و به صورت رسمی رونمایی شد. شاید این جمله برایتان تکراری به نظر برسد اما متاسفانه تمام خودروسازی‌ها به در حال حرکت به سمت الکتریکی سازی محصولات خود هستند و رولزرویس نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.


رولزرویس با نصب موتور الکتریکی بر روی اسپکتر در عین حال که آلایندگی را به صفر می‌رساند، همچنان همان پرفورمنس و استاندارد قدیم را به مالک ارائه می‌کند. همانطور که بالا اشاره شد، ماموریت این برند الکتریکی سازی سبد محصولات تا پایان دهه است و به این موضوع اعتقاد دارد که ارسال گشتاور فوری به چرخ، حرکت بی صدا و انتقال قدرت نامحسوس با کلیت برند همخوانی دارد.


رولزرویس می‌گوید، با معرفی اسپکتر پایه گذار کلاسی جدید با نام کوپه الکتریکی فوق لوکس است. این مدل به عنوان جانشین معنوی فانتوم کوپه خواهد بود و راه آن را بدون پیشرانه درونسوز ادامه می‌دهد. شاید از نظر طراحی کلی، اسپکتر با دیگر محصولات این برند تفاوتی نداشته باشد اما نباید از نکاتی مانند عریض‌ترین جلوپنجره تاریخ این برند که توسط 22 ال‌ای‌دی روشن می‌شود و بدنه آیرودینامیک با ضریب درگ 0.25dc که آن را به آیرودینامیک‌ترین رولزرویس تولید شده تبدیل می‌کند غافل شد.

 


اسپکتر در بخش ظاهری توانست عنوان عریض‌ترین جلوپنجره و آیرودینامیک‌ترین بدنه تاریخ برند را از آن خود کند و حالا در فضای کابین نیز عنوان پیشرفته‌ترین رولزرویس تاریخ به اسپکتر می‌رسد. یکی از برجسته‌ترین نکات کابین آپشن سفارشی درهای چشمک زن (Starlight Doors) به حساب می‌آید که از 4796 ال‌ای‌دی بهره می‌برد. رولزرویس صندلی‌ها را مختص این مدل ساخته و برای روکش چرم صندلی‌ها از سبک خیاطی بریتانیا استفاده کرده‌اند.


این مدل بر روی پلتفرم و معماری جدید این شرکت توسعه یافته و همچنان صحبتی از توان خروجی، میزان پیمایش و... منتشر نشده اما رولزرویس در تست‌های اولیه به خروجی 577 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور، برد مسافت 418 کیلومتر با یکبار شارژ در چرخه EPA و شتاب 4.4 ثانیه دست پیدا کرده است.


رولزرویس به خروجی اعداد توجه می‌کند اما آسایش سرنشینان و حس سواری لوکس و آرامش بخش برای این شرکت در اولویت قرار دارد. از این رو سیستم تعلیق مسطح جدید نصب شده که با حذف آنتی رول‌بار‌ها به هر چرخ اجازه مانور مستقل می‌دهد که در نتیجه سواری نرم‌تر و کاهش تکان‌ها را در پی خواهد داشت.


اسپکتر در سه ماهه چهارم سال 2023 به دست مشتریان خواهد رسید. قیمت نیز همراه با مشخصات دقیق فنی منتشر می‌شود، اما این شرکت می‌گوید این خودرو از نظر قیمت مابین کالینان و فانتوم قرار می‌گیرد.

 

نظر دهید