شبکه‌های اجتماعی

تندیس هشت سیلندر

پیشرانه توآتارا قبل از خودش به نمایش درآمد

شلبی سوپرکارز یا همان SSC که در آمریکا به طور ویژه تمرکز خود را بر تولید اتومبیل‌های خارق‌العاده و رکوردشکن قرار داده است، قصد دارد تا در رویداد پبل بیچ که هفته آینده برگزار می‌شود از جدیدترین محصول خود رونمایی کند، اما قبل از آن تصمیم گرفته تا با انتشار تصاویری چشم‌نواز توجه بیش‌تری را به خود جلب کند.

نام خودرویی که تا چند روز دیگر از آن رونمایی خواهد شد Tuatara است و جانشین محصول قبلی SSC یعنی Ultimate Aero خواهد شد. Ultimate Aero  از یک پیشرانه 6.3 لیتری هشت سیلندر با آرایش V شکل سود می‌برد. این پیشرانه تویین توربو قادر بود تا 1287 اسب بخار قدرت تولید کند. محصول قبلی شلبی سوپرکارز زمانی به شهرت رسید که در سال 2007 رکورد سرعت بوگاتی ویرون را شکست و عنوان سریع‌ترین خودروی تولید انبوه گینس را از آن خود کرد. البته پس از مدت کوتاهی در سال 2010 بوگاتی موفق شد تا با ویرون سوپر اسپرت این عنوان را از SSC پس بگیرد.

این خودروساز متفاوت آمریکایی هنوز هیچ حرفی از جزییات فنی محصول جدید خود به میان نیاورده است، اما مشخص کرده است که پیشرانه مورد بحث یک نمونه V8 تویین توربو بوده و خروجی آن فراتر از مشخصات فنی این شرکت است که پیش‌تر اعلام شده بود. بنابراین با در نظر گرفتن قدرت مدل قبلی می‌توان گفت که SSC جدید به اعداد چهار رقمی بزرگ‌تری دست خواهد یافت.

همه پیشرانه‌هایی که پیش‌تر در محصولات SSC به کار گرفته شده بودند بر اساس نمونه‌های small block شرکت جنرال موتورز توسعه یافته بودند و این روند در مدل جدید نیز ادامه یافته است. با نگاهی دقیق به تصاویر منتشر شده و شناسایی نوع سرسیلندر این پیشرانه می‌توان در مورد آن گمانه‌هایی را مطرح کرد. سرسیلندری که در این تصویر دیده می‌شود مربوط به پیشرانه‌هایی است که مجموعه سوپاپ آن‌ها (valvetrain)  از نوع بادامک تعبیه شده در بدنه موتور (cam-in-block) بوده و پیشرانه‌های سری LT و LS جنرال موتورز از آن دسته هستند.

 

نظر دهید


در همین زمینه