شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رولز رویس کالینان فیس‌لیفت
محبوب ترین مدل برند آپدیت می شود

از زمان معرفی رولز رویس کالینان در سال ۲۰۱۸ تا به امروز، سگمنت خودروهای لوکس و گران‌قیمت دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. تقریبا تمام برندهای فعال در این بخش از بازار، تلاش کردند تا استانداردها و انتظارات رایج از این سگمنت را متحول کنند. برندهایی مثل فراری و آستون‌مارتین هم در این مدت شانسشان را امتحان کردند و اکنون بهترین زمان برای رولز رویس است تا یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس و مجلل را به‌روزرسانی کند.

 

بررسی تغییرات رولز رویس کالینان فیس لیفت

تغییرات اعمال‌شده روی کالینان سری ۲ و نسخه اسپرت‌تر Black Badge آن خوشبختانه چندان افراطی و زیاد نیست. این خبر می‌تواند برای طرفداران قدیمی‌تر خودرو خوشحال‌کننده باشد چون معنای آن این است که هر دو نسخه به استفاده از پیشرانه V12 ادامه خواهند داد. این پیشرانه تویین‌توربو قادر به تولید ۵۶۳ اسب بخار در نسخه استاندارد و ۵۹۲ اسب بخار در نسخه جذاب Black Badge است.

تغییراتی که رولز رویس برای فیس‌لیفت کالینان به ارمغان آورده شامل دستکاری بخش‌های ظاهری و فناوری‌ها و جزییات دیگر می‌شود. رولز رویس با مطالعه دقیق انتظارات و خواسته‌های مشتریان کالینان و بررسی رفتارها و عادات آن‌ها در حین رانندگی تلاش کرده تا فیس‌لیفتی که از محبوب‌ترین مدل خود عرضه می‌کند، تمام نیازهای صاحبان این محصول را پاسخ دهد. به عنوان مثال، یکی از موضوعاتی که رولز رویس یاد گرفته این است که کالینان‌ها معمولا درون شهرها هستند و در سفرهای بین جاده‌ای چندان از آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین، سن متوسط رانندگان و صاحبان خودرو نیز ۴۳ سال است. رولز رویس با در نظر گرفتن این موارد، به تغییرات اعمال‌شده بر روی نسخه فیس‌لیفت چراغ سبز نشان داد.



از لحاظ ظاهری می‌توان رولز رویس کالینان فیس‌لیفت را سریعا به خاطر چراغ‌های روشنایی روز جذابو زیبای خود شناسایی کرد. رولز رویس می‌گوید این چراغ‌ها با الهام از برج‌ها و آسمان‌خراش‌های شهری طراحی شده‌اند. گلگیر هم طراحی جدیدی دارد اما مهم‌ترین تغییر در نمای بیرونی خودرو،‌ استفاده از یک جلوپنجره مشکی برای اولین بار در خط تولید کالینان است.

در فضای داخلی رولز رویس کالینان فیس‌لیفت با یک داشبورد عریض دیجیتالی سر و کار داریم که بر اساس مدل Spectre EV ساخته شده است. یک نرم‌افزار مخصوص کاربران رولز رویس وجود دارد که راننده می‌تواند در داخل خودرو نیز به آن دسترسی داشته باشد. خریداران کالینان فیس‌لیفت به گزینه‌های جدیدی هم برای مواد استفاده‌شده در کابین از جمله چوب مخصوص Grey Stained Ash و پارچه ابریشم مصنوعی ساخته‌شده از بامبو دسترسی دارند.


بررسی تغییرات رولز رویس کالینان Black Badge

رولز رویس تغییراتی که برای نسخه استاندارد فیس‌لیفت کالینان در نظر گرفته را روی نسخه Black Badge هم اعمال کرده است. همانند اعضای قبلی مجموعه Black Badge، این نسخه از ویژگی‌های متمایزکننده دیگری مثل شیشه‌های دودی و استفاده از رنگ مشکی در عناصر مختلف خودرو بهره می‌برد. کالینان Black Badge همچنین سوار بر چرخ‌های بزرگ و جذاب ۲۳ اینچی است.


در فضای داخلی رولز رویس کالینان Black Badge همان پنل دیجیتالی نسخه استاندارد دیده می‌شود اما این جا هم به جای استفاده از کروم، از رنگ مشکی برای عناصر مختلف فضای داخلی استفاده شده است. ظاهر کلی خودرو نیز کمی خشن‌تر است و عملکرد فنی آن هم از برخی تغییرات جزئی مثل جعبه‌دنده کالیبره‌شده و ترمز قوی‌تر بهره می‌برد.

نظر دهید


در همین زمینه