شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رنو مگان RS Ultimate
آخرین RS

 

این آخرین نمونه از رنو اسپرت است که تولید می‌شود و پس از آن این نام برای همیشه فراموش می‌شود و جای خود را به الپین می‌دهد. رنو به مناسبت بیستمین سالگرد مگان RS که در سال 2003 آن را معرفی کرد نمونه‌ای خاص و پایانی با نام آلتیمیت را در نمایشگاه توکیو به نمایش گذاشت.


رنو از مگان RS Ultimate تنها 1976 دستگاه تولید خواهد کرد که نشان دهنده سال تاسیس رنو اسپرت است. تمام این خودروها توسط لورنت هارگون راننده مسابقه‌ای که اکثر رکورد‌های رنو را با مگان به ثبت رسانده امضا خواهد شد.


رنو برای وجه تمایز بیشتر نسخه Ultimate از گرافیک مشکی مات بر روی کاپوت، سقف، کنار درها (روی در شاگرد عدد 1976 حک شده) و سپر عقب استفاده کرده است. اما ظاهرا این برای رنو کافی نبوده و نام Ultimate را بر روی سپر جلو نیز حک کرده تا جای هیچ اشتباهی نباشد. رنو این هاچ‌بک جذاب را با رنگ‌های Star Black, Pearl White, Sirius Yellow, Orange Tonic عرضه می‌کند که در زیر تمام آنها رینگ‌های 19 اینچ Fuji Light مشکی قرار دارد.


کیت بدنه مگان RS Ultimate که شامل سپر جلو جدید، آبشش‌های کناری، دفیوزر بزرگ همراه با اگزوز ذوزنقه‌ای مرکزی می‌شود در جلو 60 میلی‌متر و 45 میلی‌متر در عقب این خودرو را عریض‌تر کرده‌اند.


داخل خودرو دو صندلی ریکارو با پوشش آلکانترا مشکی، رکاب‌های شماره دار و امضا لورنت هارگون جلب توجه می‌کند. تجهیزات استاندارد شامل صفحه نمایش لمسی 9.3 اینچ همراه با سیستم ناوبری و مانیتورینگ تله‌متری RS، نمایشگر دیجیتال 10 اینچ پشت فرمان، سیستم صوتی بوز، کروز کنترل تطبیقی و دوربین 360 درجه می‌شود. نمونه فرمان چپ نسبت به فرمان راست خود امکانات بیشتری مانند هدآپ دیسپلی و سانروف دارد. مالکین مگان RS Ultimate می‌توانند گرافیک اختیاری Ultimate را برای بدنه انتخاب کنند.


یشرانه مورد استفاده بر روی مگان RS Ultimate با آلپین A110 یکی است و حالا این قوای محرکه 1.8 لیتر توربو 296 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توسط گیربکس 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته EDC دو کلاچه اتوماتیک (فقط در اروپا) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. دیفرانسیل از برند تورسن انتخاب شده و شتاب 0 تا 100 آن در نوع اتوماتیک به 5.7 ثانیه می‌رسد.


این مدل به صورت استاندارد از شاسی پایین‌تر کاپ، ترمز‌های برمبو، سیستم چهارچرخ فرمان پذیر 4Control و لاستیک‌های نرم بریجستون پوتنزا S007 ارائه می‌شود. مگان RS Ultimate برای بهار سال 2023 برنامه ریزی شده و عملا جایگزینی برای RS و RS Trophy خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه