شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رم 1500 رولوشن
شروع رم برای الکتریکی شدن با 1500 رولوشن

 

خودروساز‌ها یکی پس از دیگری در حال الکتریکی شدن هستند و حالا رم نیز وارد بازی شده است. پس از اینکه دو پیک‌آپ قدرتمند و محبوب آمریکایی‌ها یعنی F-150 و سیلورادو الکتریکی شدند، این بار پس از سه سال مقاومت و وقفه، رم نیز نمونه 1500 Revolution BEV را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد.


از این پیکاپ کانسپت هیچ اطلاعات فنی دقیقی منتشر نشده اما طبق صحبت‌های شنیده شده، رم 1500 از دو موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد که بر روی هر محور نصب خواهد شد. ماژولی که برای این پیکاپ استفاده کرده‌اند قابلیت آن را دارد که طیف وسیعی از موتورهای الکتریکی را ساپورت کند و همین موضوع باعث شده تا در این مراسم داج به آینده‌ای با پرفورمنس بالا اشاره داشته باشد. این پیکاپ از سیستم فرمان پذیری چهارچرخ بهره می‌برد که 15 درصد زاویه می‌گیرد.


سیستم 800 ولت DC این پیکاپ می‌تواند به صورت فست شارژ 350 کیلووات را شارژ و در بهترین حالت در 10 دقیقه خودرو را برای پیمایش 160 کیلومتر آماده کند. مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی گروه استلانتیس، رم 1500 رولوشن نیز از پلتفرم STLA بهره می‌برد که شاسی آن مستقل است. این پیکاپ بر روی رینگ‌هایی که کاپ مرکزی نورانی دارد و تایرهای 24 اینچ سوار شده و به خاطر فرم گلگیر‌ها قابلیت آن را دارد که تایر‌های 35 اینچ بر روی آن قرار گیرد. رم بسیار علاقه مند است تا این موارد را بُلد کند زیرا خودرویی مانند سیلورادو که رقیب آن محسوب می‌شود، از شاسی مستقل بهره نمی‌برد.


اما حالا که صحبت از شورولت سیلورادو شد، باید به فرم طراحی یکسان این دو اشاره کرد. هر دو پیکاپ از دماغه کوتاه‌ و کوچک استفاده می‌کنند و طرح کلی فرم کابین به سمت عقب تمایل دارد. مابین کابین و فضای بار یک در الکتریکی وجود دارد که دسترس به این فضا را آسان می‌کند. همچنین یک فضا 18 فوت در این قسمت وجود دارد که اجازه می‌دهد وسایلی با بلندی طول زیاد به راحتی بار گیری شود. سقف این پیکاپ از نوع شیشه‌ای الکتروکرومیک است تا سرنشینان میزان نور ورودی را به راحتی تنظیم کنند و از آسمان لذت ببرند.


سیستم اطلاعات و سرگرمی این پیکاپ الکتریکی از دو نمایشگر مجزا تشکیل شده که در مجموع 28 اینچ وسعت دارد. فرمان قابلیت جمع شوندگی دارد و دکمه‌های خازنی بر روی آن سیستم هوش مصنوعی، نمایشگر واقعیت افزوده، فرامین صوتی، برنامه ریزی هوشمند سفر که می‌تواند نور کابین و موقعیت صندلی‌ها را بر اساس اطلاعات ورودی تغییر دهد را کنترل می‌کند.


در رم 1500 رولوشن آینه‌های دیجیتال جانبی با نمونه‌های بزرگتر جایگزین می‌شود و در هنگام عقب رفتن، بیشتر دوربین‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند تا نمایی پانوراما در اختیار راننده قرار بگیرد. یک سیستم سایه وجود دارد که با فعال سازی آن، این پیکاپ می‌تواند به آرامی خودرو جلویی خود را دنبال کند. به صورت کلی رم الکتریکی از سیستم خودران سطح 3 بهره می‌برد.


هنوز مشخص نشده که چه میزان از این کانسپت عملیاتی خواهد شد اما انتظار می‌رود که این پیکاپ در سال 2024 به تولید برسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه