شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پاگانی یوتوپیا
گیربکس 7 سرعته دستی و تولید 99 دستگاه

 

پس از تیزر‌ها و عکس‌های مختلف از پروژه C10 پاگانی، این خودرو با نام یوتوپیا معرفی شد. خودروهای کمی را دیده‌ایم که نام آنها از آثار ادبی افتباس شده باشد، اما پاگانی نام یوتوپیا را از کتاب توماس مور برداشته است که دنیای ایده‌آل یک فیلسوف را توصیف می‌کند. چنین نام سنگینی حکایت از یک خودرو جذاب و پر معنی دارد.


بسیاری از خودرو‌های پاگانی با مشورت مالکین و نظر خواهی از آنان تولید می‌شود و یوتوپیا نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. در این نظر خواهی آنان به سه مورد " سادگی، وزن کم و لذت رانندگی " اشاره داشته‌اند. پیشرانه مورد استفاده در یوتوپیا همان پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتر توئین توربو نام آشنا مرسدس بنز است که حالا 852 اسب‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این شرکت اعلام کرده که این پیشرانه از نظر میزان آلایندگی در سطحی قرار دارد که بتواند استاندارد‌های ایالت کالیفرنیا را پاس کند.


خریداران می‌توانند خودرویوتوپیا را با گیربکس 7 سرعته دستی/اتوماتیک سفارش دهند که به گفته پاگانی سریعترین گیربکس ممکن با helical gears است یا می‌توانند گیربکس 7 سرعته دستی همراه با کلاچ را انتخاب کنند. محور عقب این خودرو دارای دیفرانسیل الکترومکانیکی است.


در مقایسه با زوندا و هوآیرا، یوتوپیا از طراحی مینیمالیستی بهره می‌برد که با عناصر آیرودینامیک ظریف باعث می‌شود تا خطوط بدنه بسیار تمیز و شارپ به نظر برسد. اما در زیر پوست این خودرو، پاگانی از شاسی مونوکوک با مواد Carbo-Titanium HP62 G2 و Carbo-Triax HP62 استفاده کرده است. زیر فریم‌های جلو و عقب نیز از جنس فولاد کرومولی هستند. برای بدنه نیز پاگانی از موادی استفاده کرده که آن را new type of A-class carbon fiber می‌نامد که 38 درصد استحکام بیشتری با چگالی یکسان نسبت به نسخه‌های مشابه دارد.


یکی از امضا‌های پاگانی خروجی اگزوز 4 گانه تیتانیومی عقب است که حالا با روکش سرامیکی تنها 6 کیلوگرم وزن دارد. پاگانی طبق خواسته مالکین تمامی این اصلاحات را انجام داده تا وزن خودرو خود را به 1280 کیلوگرم برساند.


سیستم تعلیق یوتوپیا از نوع دوبل جناغی و از جنس آلومینیوم فورج کاری شده همراه با کمک فنر‌های الکترونیکی کنترل شده است. وظیفه توقف این سوپر اسپرت بر عهده ترمز‌های کربن سرامیک برمبو با کلیپر‌های شش پیستون در جلو و 4 پیستون در عقب خواهد بود.

 


زیر خودرو رینگ‌های فیبر کربن 21 اینچ جلو و 22 اینچ عقب همراه لاستیک‌های پیرلی سفارشی با استایل توربین قرار دارند که گرمای ترمز را به بیرون می‌کشند.


بر خلاف دیگر خودروهای هم کلاس، پاگانی در کابین از نمایشگر‌های بزرگ و متعدد دیجیتال استفاده نمی‌کند و تنها نمایشگر دیجیتال موجود، کامپیوتر سفری بین دو نمایشگر آنالوگ سرعت ‌سنج و دور موتور است. بدون سیستم اطلاعات و سرگرمی، پاگانی کنسول میانی خود را با سوئیچ‌ها و نشانگر‌های آنالوگ و کنترلگر‌های سیستم HVAC (سیستم تهویه مطبوع/ سردکن و گرمکن) پُر کرده تا حسی زیبا به راننده منتقل کند. پدال‌ها و فرمان از بلوک‌های فلزی درست شده‌اند.


قیمت و زمان عرضه این خودرو مشخص نشده و تنها اطلاعاتی که از آن در دسترس قرار دارد، تیراژ 99 دستگاه از یوتوپیا است.

 

نظر دهید


در همین زمینه