شبکه‌های اجتماعی

نیسان کیکس نامی خودرو
اتومبیل فارسی - نیسان کیکس
نامی خودرو از کراس‌اوور جذاب نیسان رونمایی کرد

 اجازه بدهید به نمایشگاه خودروی سائوپائولوی ۲۰۱۴ برگردیم و خودمان را جای بازدیدکنندگانی بگذاریم که در هوای گرم ماه نوامبر برزیل در حال تماشای کانسپت جمع‌وجور و تازه‌وارد نیسان بودند که با ماهیچه‌های برجسته و آرایش عصبانی و خیره‌ی چراغ‌ها،‌ زیر نورپردازی و همراه با صدای موسیقی حاکم بر سالن، انگار بازتابی از بخش ماجراجوی شخصیت خودشان بود. شاید به همین خاطر بود که نیسان منبع الهام طرح kicks را خیابان‌های برزیل اعلام کرد.

نیسان کیکس دو سال بعد به خط تولید رفت و به جز برزیل که بازار هدف اولیه‌ی آن بود، به سایر کشورها و از جمله ایالات متحده هم راه پیدا کرد. حتی در هند یک نمونه‌ی مشابه از آن بر پایه‌ی پلتفرم رنو داستر معرفی شد که البته ربطی به نیسان کیکس اصلی نداشت.

 

طراحی نیسان کیکس نامی خودرو

کیکس پروژه‌ای مشترک بین سه استودیوی طراحی نیسان در ریوی برزیل، سن‌دیگو آمریکا و دفتر مرکزی طراحی آتسوگی ژاپن بود. هدف خلق کراس‌اووری جمع‌وجور در کلاس B بود که روحیه‌ای اسپرت داشته باشد (کیکس ۴۳۱ سانتی‌متر طول دارد). فرم کشیده‌ی چراغ‌ها که در فیس‌لیفت سال ۲۰۲۰ حالت نوک‌تیزتری نیز به خود گرفتند، در ترکیب با جلوپنجره‌ی بزرگ، گلگیرهای عضلانی و خط سقف شیب‌دار پایین‌رونده، به کیکس در عین کوچکی شخصیتی قلدرمآب بخشیده‌اند که البته با چاشنی ظرافت و جذابیت نیز همراه است.

در داخل هرچند استفاده‌ی گسترده از پلاستیک‌ تیره چندان دلچسب نیست اما به‌کارگیری خطوط زاویه‌دار و بازی با سطوح و احجام، طرح داشبورد کیکس را از یکنواختی خارج کرده است. غربیلک فرمان هم با آرایش چهارشاخ و استفاده از قطعات فلزی، خوش‌دست و خوش‌تناسب به نظر می‌رسد.

 

 

امکانات و تجهیزات نیسان کیکس نامی خودرو

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، پوشش چرم صندلی‌ها، پورت‌های یو اس بی تایپ C در جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید، سانروف برقی، آینه‌های برقی، دوربین دید ۳۶۰ درجه، مانیتور ۸ اینچی لمسی و استارت دکمه‌ای، امکاناتی هستند که مجموعا نمره‌ی قابل قبولی را به کیکس می‌دهند، خصوصا که این خودرو در بازارهای جهانی به عنوان کراس‌اووری با قیمت در دسترس مطرح است.

از لحاظ ایمنی هم علاوه بر دو ایربگ جلو، ایربگ‌های کناری و پرده‌ای نیز سطح مطلوبی از حفاظت را ایجاد می‌کنند که با سیستم کنترل پایداری، کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، سنسور اولتراسونیک عقب، AUTHO HOLD، کمکی ترمز (که در مواقع اضطراری با فشار اندک بر پدال ترمز شدیدی را اعمال می‌کند)، ترمزهای دیسکی جلو و عقب و نمایشگر فشار باد تایرها همراه شده‌اند.

کیکس در تست تصادف مؤسسه‌ی معتبر و سختگیر IIHS آمریکا در تمامی زمینه‌ها (از جمله تست دشوار برخورد روبرو از لبه‌ها یا small overlap) امتیاز خوب را کسب کرده است که بالاترین برچسب امتیازدهی این مؤسسه است.

 

موتور و مشخصات فنی نیسان کیکس نامی خودرو

کیکس در بازار کشور با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری عرضه می‌شود که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار در دور موتور ۵۶۰۰ و ۱۴۲ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور ۴۰۰۰ را داراست. گیربکس هوشمند X Tronic CVT وظیفه‌ی انتقال این میزان قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد.

کیکس در سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند و باک آن گنجایش ۴۱ لیتر بنزین دارد.

شرکت نامی خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۳ از نیسان کیکس رونمایی کرده تا به‌زودی آن را روانه‌ی بازار کشور کند.

کیکس به‌عنوان جانشین مدل محبوب جوک، می‌تواند مورد پسند جوانان، خانواده‌های کم‌جمعیت و افرادی قرار بگیرد که به دنبال یک کراس‌اوور شهری جذاب از برندی خوش‌نام با ایمنی بالا و امکانات رفاهی مطلوب‌اند، هرچند که از لحاظ توانایی‌های حرکتی نباید انتظارات بالایی داشته باشند.

 

 

 









نظر دهید


در همین زمینه