شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای آیونیک 6 2023 نسخه آمریکا
با ضریب درگ بیشتر

 

هیوندای در نمایشگاه لس‌آنجلس از ورژن آمریکایی آیونیک 6 رونمایی کرد. مدل کره‌ای این خودرو که جولای سال جاری معرفی شد، به جای آینه‌های معمولی از دوربین استفاده می‌کرد اما این نمونه آمریکایی به علت قوانین NHTSA از این ویژگی بی بهره است و از آینه معمولی استفاده می‌کند. همین موضوع باعث شده تا ضریب درگ این خودرو با افزایش 0.1 به 0.22 dc برسد.


آیونیک 6 از دو باطری با ظرفیت‌های 53 و 77.4 کیاووات ساعت بهره می‌برد که باطری بزرگتر را برای نسخه‌های دو موتور چهارچرخ محرک و تک موتور دیفرانسیل عقب استفاده می‌کند. نسخه استاندارد از یک موتور بهره می‌برد که 149 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نسخه RWD نیز دارای 225 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور است و قدرتمندترین نمونه آیونیک 6 از نوع دو موتور با 320 اسب‌بخار قدرت و 605 نیوتن‌متر گشتاور به حساب می‌آید.


هیوندای تخمین می‌زند که بُرد مسافت مدل تک موتور آیونیک 6 با باطری بزرگتر 547 و نسخه دو موتور 498 کیلومتر است. اما این اعداد رسمی EPA نیست و باید منتظر نتیجه تست ماند. شارژ سریع 350 کیلوواتی این امکان را به آیونیک 6 می‌دهد که در 18 دقیقه ظرفیت باطری را از 10 به 80 برساند. این شارژر می‌تواند در 10 دقیقه خودرو را برای طی کردن مسافت 104 کیلومتر آماده کند. اگر مالکین بخواهند با شارژر استاندارد خودرو خود را شارژ کنند، به 2 ساعت زمان نیاز خواهند داشت.


پلتفرم ماژولار ای-گلوبال (E-Global) هیوندای آیونیک 6 با کف مسطح، این اجازه را به طراحان می‌دهد که فضای کابین جاداری طراحی کنند. مانند بیشتر خودروهای امروزی، دو صفحه نمایش 12.3 اینچ برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و پشت فرمان در یک قاب، روی داشبورد نصب شده‌اند.

 


سیستم آپدیت از راه دور نیز برای این خودرو موجود است که امکان به روز رسانی مواردی مانند پاسخ به دریچه گاز، آپدیت سیستم مالتی مدیا و یا حساسیت فرمان را به خریداران می‌دهد. علاوه بر موارد گفته شده، این خودرو همراه با سیستم دستیار راننده حس هوشمند پیشرفته (SmartSense advanced) هیوندای به صورت استاندارد عرضه خواهد شد.


آیونیک 6 بهار سال آینده در آمریکا تولید می‌شود. خریداران آمریکایی، از دو سال شارژ 30 دقیقه‌ای نامحدود الکتروفای آمریکا (Electrify America) بهره‌مند خواهند شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه