شبکه‌های اجتماعی

چهارمین فیس‌لیفت میتسوبیشی ASX معرفی شد

در آستانه نمایشگاه ژنو

یکی از شیوه‌های حفظ و یا افزایش فروش محصولات در صنعت خودروسازی عرضه نسخه‌های به‌روزرسانی شده آن‌ها است که این امر نیز به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. در به‌روزرسانی‌های اساسی به طور معمول هر 5 تا 9 سال شرکت‌ها نسبت به تغییر نسل و معرفی نسل جدید اتومبیل‌هایشان اقدام می‌کنند. در طول این بازه برای تازه نگه‌داشتن ویژگی‌های اغلب ظاهری و جزئی و جلب توجه مشتریان، به‌روزرسانی‌های مختصرتری نیز صورت ‌می‌گیرد که این نسخه‌های به‌روز شده را فیس‌لیفت می‌نامند.


در دهه‌های اخیر آن‌چه که روال معمول عرضه محصولات توسط خودروسازان بزرگ بوده معرفی یک نسخه فیس‌لیفت در فاصله عرضه نسل جدید از یک اتومبیل بوده و اتومبیلی که در یک نسل خود بیش از یک بار فیس‌لیفت شده باشد یک استثنا محسوب می‌شود. حال در نظر بگیرید میتسوبیشی پس از معرفی نسل جدید میتسوبیشی RVR در سال 2010 که ما آن را با نام ASX می‌شناسیم تا کنون سه مرتبه فیس‌لیفت شده و به تازگی تصاویر رسمی از چهارمین نسخه فیس‌لیفت آن نیز منتشر شده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود!
نسخه جدید میتسوبیشی ASX از ویژگی‌های زبان طراحی تازه این شرکت سود می‌برد و طراحی قسمت جلوی آن نزدیک به برادر بزرگ‌تر خود یعنی اکلیپس کراس شده است. چراغ‌های LED حال در هر دو بخش جلو و عقب به کار گرفته شده‌اند. علاوه بر همه تغییرات ظاهری که در این اتومبیل اعمال شده است سه انتخاب جدید به لیست رنگ‌های بدنه ASX افزوده شده که شامل رنگ‌های قرمز دیاموند، نارنجی سان‌شاین و قهوه‌ای بلوطی می‌شود.
هنوز تصویری از تغییرات ایجاد شده در کابین منتشر نشده، اما میتسوبیشی خود بر افزایش اندازه صفحه نمایش سامانه اطلاعات و سرگرمی از هفت به هشت اینچ تاکید می‌کند. در بخش سامانه‌های ایمنی امکانات تازه‌ای به این اتومبیل اضافه شده که به عنوان مثال می‌توان به سیستم پیشگیری برخورد از جلو و سیستم نقطه کور با هشدار ترافیک عبوری اشاره کرد.


بزرگ‌ترین تغییر فنی ایجاد شده در این نسخه از ASX را می‌توان در گستره پیشرانه‌های آن در نظر گرفت که به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است. در بازارهای جهانی این اتومبیل با یک پیشرانه 2.2 لیتری دیزل نیز عرضه می‌شد که در نسخه جدید از خط خارج شده است. میتسوبیشی ASX جدید  برای بازارهای اروپایی نیز تنها از یک پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر غیر توربو نیرو می‌گیرد. برای سیستم انتقال قدرت آن نیز دو انتخاب وجود دارد که یکی از آن‌ها یک جعبه‌دنده دستی پنج سرعته و دیگری یک گیربکس CVT است.

نظر دهید


در همین زمینه