شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس میباخ S کلاس
توان بیشتر، شتاب سریع‌تر

 

جدیدترین سدان لوکس و اسپرت آلمانی‌ها به صورت هایبرید معرفی شد. این قدرتمندترین S کلاس تاریخ کل مرسدس بنز به حساب می‌آید.


پیشرانه مورد استفاده بر روی این قصر اسپرت متحرک از نوع 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو است که به همراه یک موتور الکتریکی در محور عقب 791 اسب‌بخار قدرت و 1430 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان خروجی باعش شده تا AMG S63 E طی مدت زمان 3.2 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ مرسدس میباخ S کلاس منتقل می‌شود. نمونه‌های سفارش آمریکا این خودرو به صورت استاندارد از AMG Driver’s Package بهره می‌برند اما در نسخه‌های اروپایی این پکیج آپشن به حساب می‌آید. این پکیج حداکثر سرعت استاندارد 250 کیلومتر بر ساعت را به 290 کیلومتر بر ساعت تغییر می‌دهد.


پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو مرسدس میباخ S کلاس به تنهایی 603 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در مقابل تک موتور الکتریکی به صورت پیوسته 94 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند اما می‌تواند به صورت لحظه‌ای و تنها در 10 ثانیه 188 اسب‌بخار را به کمک پیشرانه درونسوز ارسال کند. یک گیربکس 2 سرعته برای این موتور الکتریکی وجود دارد که در سرعت 140 کیلومتر بر ساعت به دنده دو تغییر وضعیت می‌دهد. تامین قدرت این موتور الکتریکی از طریق باطری 13.1 کیلووات ساعت صورت می‌گیرد که تنها برای تحویل فوری قدرت و شتاب‌گیری بالای محور عقب نصب شده است.


S63 E Performance از سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر استفاده می‌کند که در سرعت‌های بالای 121 کیلومتر بر ساعت، ارتفاع خودرو مرسدس میباخ S کلاس را 1 سانتیمتر کاهش می‌دهد. active roll stabilization نیز برای کاهش بادی رول هنگام پیچ‌ها بر روی این سدان لوکس نصب شده تا سرنشینان آسایش بیشتری را تجربه کنند. دسته موتور‌های فعال بنا به شرایط رانندگی می‌توانند سفت و یا نرم باشند تا تنش پیشرانه 8 سیلندر را به بهترین نحو کنترل کنند.


پس از اینکه این سدان جذاب یعنی نسخه جدید مرسدس میباخ S کلاس طی 3.7 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت رسید و بیشینه سرعت 250 کیلومتر را تجربه کرد، نیاز به توقف دارد که این وظیفه سنگین بر دوش دیسک 15.7 اینچ با کلیپر‌های شش پیستون در جلو و 15 اینچ تک پیستون در عقب است. خریداران می‌توانند دیسک سرامیک-کامپوزیت را به صورت آپشن انتخاب کنند.


ظاهر مرسدس میباخ S کلاس جدید نسبت به نمونه استاندارد به واسطه جلوپنجره پنامریکا، بج کروم/مشکی AMG، ورودی‌های بزرگ هوا در سپر، 4 خروجی ذوزنقه‌ای اسپرت عقب و دفیوزر بین آنها خشن‌تر و اسپرت‌تر جلو می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه