شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لونا GRE
معرفی و رونمایی در نمایشگاه تهران

محصول جدیدی که ایران‌خودرو در کنار دو مدل دانگ‌فنگ E70 و فاو بستیون NAT برای سامانه حمل‌ونقل عمومی کشور آماده کرده، لونا GRE نام دارد که یک سدان الکتریکی است. این خودرو اولین بار در نمایشگاه خودروی آلمان در سال ۲۰۲۱ معرفی و عرضه آن از سال ۲۰۲۲ به عنوان یک محصول اختصاصی سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی و یا تاکسی آغاز شد. این خودرو در واقع حاصل همکاری برند Mobilize از رنو با گروه چینی جینگلینگ موتورز است و در بازارهای مختلف، با نام‌های دیگری مثل جینگلینگ Yi یا JMC Yi عرضه می‌شود.

 

این خودرو در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل در چین عرضه می‌شود اما لونا GRE یا نسخه‌ای که ایران‌خودرو به بازار داخل عرضه خواهد کرد، نسخه تک‌دیفرانسیل است که پیشرانه الکتریکی آن توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن‌متر را دارد. این نسخه مجهز به یک بسته باتری ۴۷ کیلووات ساعتی است و با یک بار شارژ کامل، می‌تواند مسافتی برابر با ۴۰۰ کیلومتر را در چرخه NEDC بپیماید. شارژ کامل این باتری با استفاده از شارژرهای معمولی، نزدیک به ۱۰ ساعت زمان خواهد برد.

 

به عنوان خودرویی که به صورت انحصاری برای استفاده در جایگاه تاکسی یا محصولات سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی فعالیت می‌کند، لونا GRE از تجهیزات ایمنی قابل‌قبولی بهره می‌برد. دوربین پارک عقب، سنسور پارک عقب و جلو، سیستم کمک‌رسان استارت در سربالایی و سامانه نظارت بر فشار باد تایرها از جمله ویژگی‌های ایمنی خودرو هستند. دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو قرار داده شده و از سایر تجهیزات آن می‌توان به سنسور نور، ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد. نسخه اروپایی خودرو که Mobilize Limo نام دارد، موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP در سال ۲۰۲۲ شده است.

نظر دهید


در همین زمینه