شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لکسوس RZ
عرضه به صورت انحصاری در ژاپن

خانواده لکسوس RZ با اضافه شدن نسخه پایه و ارزان‌قیمت جدید RZ 300e در ژاپن گسترش یافته است. این مدل که در خط تولید پایین‌تر از RZ 450e قرار می‌گیرد، از یک موتور در محور جلو به جای دو موتور با سیستم تعلیق تمام‌چرخ محرک استفاده می‌کند. قدرت خروجی آن به ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۶ نیوتن متر می‌رسد.

لکسوس RZ 300e مجهز به یک بسته باتری ۷۱.۴ کیلووات بر ساعت است که به خودرو اجازه می‌دهد مسافتی برابر با ۵۹۹ کیلومتر را طی کند. این رقم مربوط به نسخه‌های مجهز به چرخ‌های ۱۸ اینچی است و گفته شده که در صورت انتخاب چرخ‌های ۲۰ اینچی، مسافت قابل‌پیمایش خودرو نیز کمی افت می‌کند.

 

AutomobileFa Lexus RZ 300e JDM 14020913 001



علاوه بر پیشرانه جدید،‌ این کراس‌اوور مجهز به فنربندی تازه نیز شده است. لکسوس می‌گوید تغییرات جدید با هدف تضمین یک سواری نرم و راحت انجام شده و تفاوت ۱۰۰ کیلوگرمی وزن نسخه 300e در مقایسه با نسخه 450e نیز به این هدف کمک می‌کند. لکسوس RZ 300e در ژاپن، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ین قیمت‌گذاری شده که ۶۰۰ هزار ین کم‌تر از نسخه 450e است. این کاهش قیمت ۷ درصدی می‌تواند منجر به جذب گروه تازه‌ای از خریداران شود.

لکسوس همچنین اعلام کرده که هر دو نسخه RZ مجهز به سیستم حرارت سریع باتری است. هدف این سیستم کمک به افزایش سرعت فرآیند شارژ در آب و هوای سرد و برفی است. لکسوس گفته که قصد عرضه مدل RZ در ۹ کشور و منطقه دید از جمله بخش‌هایی از آفریقا را هم دارد. این برنامه در کنار نسخه پایه جدید RZ 300e به لکسوس کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر به یک برند «متمرکز بر خودروهای BEV {خودروهای الکتریکی باتری‌محور}» تبدیل شود.

نظر دهید


در همین زمینه