شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوندا N-Van e
با پیمایش 209 کیلومتر

 

پس از تیزرها و عکس‌ها مختلف، هوندا نسخه تولیدی N-Van e را برای بازار ژاپن معرفی کرد. این LCV (light commercial vehicle یا خودرو تجاری سبک وزن) الکتریکی در عین حال که مزایای برارد بنزینی خود را حفظ می‌کند، از آلایندگی و حرکت بدون صدا نیز بهره می‌برد.


از نظر طراحی، این مدل شبیه به نسخه بنزینی است و تنها جلوپنجره این نمونه که به رسم خودروهای الکتریکی بسته شده و درگاه شارژ در این قسمت قرار گرفته آن را متمایز می‌کند. داخل کابین، مواد نشان دهنده کاربردی‌ بودن این ون الکتریکی است و کلید‌های تهویه مطبوع از نسخه N-Box که به تازگی به روز شده به عاریه گرفته شده‌اند.


بسته به تریم انتخاب شده، تجهیزات این خودرو می‌تواند شامل سیستم Honda Connect (دسترسی به امکانات از راه دور)، Honda Sensing ADAS suite و ایربگ پرده‌ای که برای اولین بار بر روی LCV هوندا نصب شده باشد.


نکته قابل توجه در خصوص نسخه الکتریکی، ارتفاع کم باتری‌ها که در کف نصب شده و محور کوچک‌تر شده آن است که باعث می‌شود تا فضا برای بارگیری کاملا تخت و بدون مزاحمت باشد. صندلی‌های تاشو و عدم وجود ستون B در این خودرو نیز یکی دیگر از مزایای هوندا N-Van e محسوب می‌شود که بارگیری را برای آن ساده‌تر می‌کند. یک نسخه کم صندلی نیز برای افرادی که اولویت آنها فضای بیشتر است نیز تولید می‌شود.


هوندا مشخصات فنی N-Van e را اعلام نکرده اما به نکاتی مانند شتاب قدرتمند حتی در مواقعی که بار زیادی به همراه دارد، نویز و تکان کم، ترمز‌های مجهز به servo-assisted و سایز بزرگ‌تر دیسک‌ها ترمز اشاره داشته است. همانطور که بالاتر اشاره شد، ظرفیت باتری مشخص نیست اما هوندا می‌گوید بُرد مسافت این خودرو در چرخه WLTC حدود 210 کیلومتر است که در حالت رانندگی ECON به دست می‌آید. این میزان مسافت 10 کیلومتر بیشتر از برآورد اولیه هوندا است و برای حمل و نقل در ژاپن کافی به نظر می‌رسد.


با شارژر AC 6 کیلووات هوندا N-Van e طی مدت زمان 5 ساعت می‌تواند به صورت کامل شارژ شود. مانند بیشتر خودروهای الکتریکی سطح بالا، این ون نیز می‌تواند وسایل برقی با خروجی 1500 کیلووات را برای تامین برق مورد نیاز به خود متصل کند.
 

 

نظر دهید