اتومبیل فارسی - لیپ‌موتور C11
محصول جذاب آرین ستاک

شرکت آرین ستاک با چهار خودروی برقی لیپ‌ موتور C01، لیپ‌ موتور C11، میپل رویلان 60 اس و جی ای سی آیون S پلاس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 حضور پیدا کرد. این شرکت این چهار محصول را به همراه لیپ‌ موتور T03 و هفت محصول دیگر برای بازار ایران در نظر گرفته است که ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژی عرضه خواهند شد.
از میان این اسامی، لیپ‌موتور C11 تنها کراس‌اوور بود که آرین ستاک در نمایشگاه به نمایش گذاشته بود.

 

مشخصات فنی و ظاهری لیپ‌موتور C11

لیپ موتور C11 یک کراس‌اوور تمام برقی با طراحی مدرن است. از نکات جالب توجه در بدنه خودرو می‌توان به چراغ های پیوسته در نمای جلو و عقب و دستگیره‌های مخفی شونده و شیشه‌های فریم‌لس درها و همچنین دوربین‌های تعبیه شده در گلگیر جلو،‌ زیر آینه و ستون B اشاره کرد.

لیپ‌موتور C11 با 4780 میلی‌متر طول و 2930 میلی‌متر فاصله بین محوری که نشان دهنده فضای پای بسیار خوب برای سرنشینان عقب این محصول و همچنین صندوق عقب جادار است، به یک موتور برقی با حداکثر توان 270 اسب بخار و حداکثر گشتاور 360 نیوتن‌متر و گیربکس تک سرعته مجهز است. این ترکیب شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیه وحداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت را برای لیپ موتور C11 به ارمغان می‌آورد.

 

لیپ‌موتور C11 مجهز به باتری 69.2 کیلووات‌ ساعتی است که با فناوری شارژ سریع در 40 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌شود. حداکثر پیمایش این خودرو 502 کیلومتر است. 

 

امکانات ایمنی و رفاهی لیپ‌موتور C11

از امکانات ایمنی و رفاهی C11 می توان به مواردی همچون کیسه‌های هوای ایمنی جلو، کناری و پرده‌ای، ترمز پارک برقی، سیستم نمایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، رادار تابلو خوان، سیستم ضد واژگونی، رادار بین خطوط، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، پارک اتوماتیک، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری، درِ صندوق برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین پانوراما، شارژر وایرلس، گرم‌کن جلو، سردکن جلو، کلاستر دیجیتالی، مانیتور مرکزی ۱۲.۸ اینچی، مانیتور شاگرد، شیشه آکوستیک، تهویه اتومات، سنسور نور و باران، تریم چرمی و… اشاره کرد.

  

 

لیپ موتور یک تولیدکننده خودروهای برقی چینی است که در سال 2015 تاسیس شد. این شرکت با خودروهای برقی کارآمد و مقرون‌به‌صرفه و پیشبرد فناوری‌های پیشرفته رانندگی خودکار و تولید باتری شناخته شده است. برنامه‌های توسعه این شرکت شامل ورود به بازارهای جهانی است که آن را به یک رقیب قدرتمند در صنعت رو به رشد خودروهای برقی تبدیل می کند.

جالب است بدانید که گروه بزرگ استلانتیس (پژو، سیتروئن، دوج، فیات، مازراتی، اوپل، لانچیا، کرایسلر، دی اس و...) ابتدا ۲۰ درصد از سهام لیپ موتور چین را خریداری کرد و برنامه تولید محصولات آن را داشت که در نهایت موفق به دستیابی به این هدف نشد و در حال حاضر نمایندگی عرضه محصولات لیپ موتور را در بازارهای اروپایی در اختیار دارد.


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی