شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لاماری ایما هیبریدی
در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

 

شرکت آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 از نسخه جدید لاماری ایما با نام لاماری ایما هیبریدی رونمایی کرد. این محصول قرار است به صورت وارداتی توسط شرکت آرین پارس موتور به بازار عرضه شود.


لاماری ایما هیبریدی از نظر ظاهری تغییرات اساسی و بزرگی را در سپر جلو، جلو پنجره و سپر عقب پشت سر گذاشته است. استفاده از خطوط شکسته، زوایای تند و تیز و همچنین حجم پردازی‌های قابل توجه در سپر جلو و عقب سبب شده است که این خودرو چهره اسپرت‌تری به خود گرفته و نسبت به نسخه بنزینی لاماری ایما از چهره جذاب‌تر و پویاتری برخوردار شود.


لازم به ذکر است که نسخه بنزینی لاماری ایما با چهره‌ای مشابه نسخه هیبریدی نیز در کشور چین در حال عرضه است. علاوه بر این لاماری ایمای هیبریدی در کشورهای کنیا و پاناما نیز عرضه می‌شود و ایران سومین مقصد صادراتی این محصول است. جالب است بدانید که نماینده کنیایی برای فروش لاماری ایما هیبریدی در این کشور از اینترنت چند ساله رایگان و تلویزیون 50 اینچی به عنوان هدایایی برای خریداران این خودرو استفاده می‌کند.


در بخش مشخصات فنی لاماری ایما هیبریدی یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ و یک موتور الکتریکی دارد. موتور بنزینی این خودرو توانایی تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و حدود ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این در حالی است که موتور الکتریکی لاماری ایما هیبریدی نیز بر اساس کاتالوگ آرین پارس موتور، ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.


آرین موتور در کاتالوگ رسمی خود برایند توان موتورهای این خودرو را قید نکرده است اما به استناد داده‌های منتشر شده نماینده کنیایی، می‌توان گفت مجموع قدرت موتورهای بنزینی و الکتریکی به 255 اسب بخار می‌رسد که این توان از طریق سیستم انتقال قدرت HEV که مختص به خودروهای هیبریدی است به هر 4 چرخ‌ لاماری ایما هیبریدی منتقل می‌شود.


در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی نیز این خودرو به 6 کیسه هوای ایمنی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سامانه نمایش فشار باد تایرها، فرمان برقی متغیر، دوربین ثبت وقایع، صفحه کیلومتر دیجیتالی، سامانه چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، هشدار باز کردن درها، سیستم کمکی تغییر لاین و مسیر، سنسور پارک عقب، سانروف پانورامیک به همراه تکنولوژی اسکای لایت که فضایی را شبیه ستاره‌های درخشان در آسمان شب در کابین ایجاد می‌کند، مجهز شده است.


این خودرو نخستین محصول وارداتی برند لاماری است و اگر چه قیمت رسمی آن هنوز اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود حداقل قیمت این خودرو 2 میلیارد تومان تعیین شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه