شبکه‌های اجتماعی

شاسی بلند بزرگ فورد ویژه بازار چین
اتومبیل فارسی - فیس لیفت فورد اکسپلورر 2023

فیس لیفت فورد اکسپلورر 2023 معرفی شد


فورد این خودرو را در بازار چین به عنوان مدل جدید رونمایی کرده است اما در حقیقت این فیس‌لیفت سنگین از نسل فعلی اکسپلورر محسوب می‌شود. این خودرو قرار بود در نمایشگاه پکن رونمایی شود که به تعویق و در نهایت معرفی بودن نمایش برای عموم اتفاق افتاد.


نمای جلو با جلوپنجره‌ای که حالا عریض‌تر و بزرگتر از قبل شده و میهمان مش جدید با کروم کاری است؛ چهره‌ای لوکس و در عین حال قلدر‌تری به اکسپلورر بخشیده و آن را از نمونه آمریکایی متمایز می‌کند. سپر‌ ورودی‌هوای باریک‌تری دارد و دیگر میزبان چراغ‌های روز نیست. نمای جانبی تغییراتی نداشته و تنها می‌توان به رینگ‌های 21 اینچ جدید اشاره کرد. نمای عقب با چراغ‌های جدید، نوشته اکسپلورر بزرگ که با آرم فورد جا به جا شده، تزئینات کرومی و دو خروجی اگزوز فیک با نمای رو به رو هماهنگ شده است. ابعاد خودرو با توجه به این تغییرات 13 میلیمتر افزایش طول داشته اما فاصله بین دو محور عدد کمتری را نشان می‌دهد.


اما مهمترین تغییرات در داخل کابین رخ داده، جایی که صفحه نمایش عریض 27 اینچ یک تکه جای کلید‌های فیزیکی و نمایشگر عمودی قبلی را گرفته و آنها را حذف کرده تا کابین مدرن‌تر و دیجیتالی‌تر شود. دریچه‌های تهویه مطبوع نیز با توجه به این نمایشگر به سمت پایین کشیده شده‌اند تا فضا به اندازه کافی برای این نمایشگر وجود داشته باشد. پشت فرمان نیز نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچ همراه با هدآپ دیسپلی قرار دارد.


این خودرو توسط جوینت ونچر فورد و چانگان در این کشور تولید می‌شود. فورد اعلام کرده است که این نمونه تنها مختص به بازار چین خواهد بود و در آمریکا شمالی عرضه نمی‌شود. فورد نمونه بازار آمریکا را به تازگی با تریم ST که در چین عرضه نمی‌شود به روز رسانی کرده است. این خودرو از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه