شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوندا N-Box
با جلوپنجره‌ای بزرگ و چرخ‌های کوچک

 

نسل اول هوندا N-Box سال 2011 در ژاپن معرفی و عرضه شد. این خودرو که در دسته کی کار (Kei) قرار می‌گیرد طبق همان الگو استاندارد از بدنه‌ای باکسی بهره می‌برد که نام آن نیز با توجه به این فرم انتخاب شده است.


از نظر استایل کلی، نسل سوم با دیگر نسل‌ها تفاوتی ندارد اما جزئیاتی مانند تغییر استایل چراغ‌های جلو که حالا کاملا مستطیل شکل هستند و فرمت جلو پنجره جدید در نسل سوم تغییر کرده‌اند. درهای عقب مانند مینی‌ون‌ها به صورت کشویی به عقب باز می‌شوند تا ورود خروج آسان‌تر باشد.


اگر خریدار پکیج فشن استایل را انتخاب کند، علاوه بر کاپ چرخ‌ها، دستگیره در و کاور آینه‌ها نیز تم سفید می‌گیرند. خریداران می‌تواند تریم کاستوم N-Box را سفارش دهند تا از چراغ‌های متفاوت، چراغ شفاف عقب و جلوپنجره بزرگتر با مش چندضلعی که شبیه به دیگر محصولات هونداست را دریافت کنند. اگر پکیج کوردینیشن استایل انتخاب شود، علاوه بر رینگ‌های آلومینیومی مشکی، کروم تیره نیز به جلوپنجره و اطراف پلاک عقب اضافه خواهد شد.


کابین این خودروها در اوج سادگی جذاب است. نمایشگر 7 اینچ دیجیتال پشت فرمان و 9 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی دو موردی هستند که این کابین هوندا N-Box را از سادگی خارج می‌کنند. قسمت پایین نمایشگر مرکزی، یک فضای ذخیره سازی قرار دارد که تا سمت سرنشین امتداد یافته که زیر آن خروجی تهویه مطبوع، کنترلگرهای تهویه مطبوع و اهرم تعویض دنده قرار دارد. تریم کاستوم از پوشش چرم برای کابین استفاده می‌کند.


هوندا ابعاد این خودرو را اعلام نکرده است اما ادعا می‌کند N-Box بیشترین فضا کابین را در کلاس خود دارد. صندلی‌های عقب به صورت کامل تا می‌شوند و صندلی جلو نیز تقریبا می‌تواند صاف شود تا فضای بار بیشتری به دست بیاید. قوانین می‌گوید یک کی کار نمی‌تواند بیشتر از 3.4 متر طول، 1.4 متر عرض و 2 متر ارتفاع داشته باشد.


اطلاعات فنی هوندا N-Box نیز مشخص نشده اما باید بدانید، کلاس کی در ژاپن به 600 سی‌سی حجم و 63 اسب‌بخار قدرت محدود شده‌اند. پیشرانه‌های مورد استفاده می‌تواند تنفس طبیعی و یا توربو باشد که نیرو و قدرت را به چرخ‌های جلو و یا هر چهارچرخ منتقل کند.


Kei car بخش قابل توجهی از بازار ژاپن را به خود اختصاص داده است. آنها سال 2002 37.1 درصد بازار را در اختیار داشته‌اند و بیش از 1.7 میلیون دستگاه فروخته‌اند. هوندا N-Box سال گذشته با فروش 202.200 دستگاه یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در این کلاس بود.

 

 

نظر دهید