شبکه‌های اجتماعی

هوآوی اولین خودروی خود را به بازار عرضه کرد
Automobile Farsi - Huawei AITO M5

برند آیتو مخصوص خودروهای هوآوی معرفی شد

 

 

هوآوی در یک نمایش بزرگ علاوه بر رونمایی از گوشی تاشو، عینک هوشمند و بسیاری از گجت‌های دیگر از یک اتومبیل نیز رونمایی کرد. Aito M5 کراس‌اووری است که به همراه شرکت سرس(Seres) که متعلق به گروه صنعتی Sokon است، توسعه یافته است. یکی از مئیران ارشد این شرکت چینی مارتین ایبرهارد از بنیان‌گذاران تسلا است.


هوآوی و سرس همکاری خود را از سال گذشته آغاز کردند. بهار گذشته، کراس‌اوور هوآوی اسمارت SF5 وارد بازار شد که تنها مدل تغییر یافته از سرس SF5 بود که با لوازم الکترونیکی برند هوآوی تکمیل شده بود. این همکاری بین دو شرکت به نظر می‌رسد به سطح جدیدی رسیده است. آیتو M5 بر پایه SF5 ساخته شده اما بدنه، فضای داخلی و لوازم الکترونیکی آن کاملا جدید است و با مشارکت مستقیم هوآوی توسعه یافته است.


آیتو M5 از نظر ابعاد همکلاس جگوار F-Pace یا جنسیس GV70 است که طول آن 4770 میلی‌متر، عرض آن 1930 میلی‌متر و ارتفاع آن 1625 میلی‌متر است. فاصله دو محور این اتومبیل 2880 میلی‌متر تعیین شده است. تکنولوژی پیشرانه این اتومبیل هیبریدی بوده و به این صورت است که چرخ‌ها نیروی خود را از طریق پیشرانه الکتریکی دریافت کرده و پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری 125 اسب‌بخاری صرفا به عنوان ژنراتور برای شارژ مجدد باتری کششی با ظرفیت 40 کیلووات ساعت کار می‌کند.


آیتو M5 دو نسخه چهار چرخ محرک داشته که نسخه پایه آن 428 اسب‌بخار قدرت دارد و نسخه پرفورمنس آن 496 اسب‌بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا صد این اتومبیل 4.4 ثانیه است. توسعه دهندگان در خصوص آیتو M5 می‌گویند با یک باک بنزین و یک بار شارژ کامل باتری این خودرو قدرت پیمایش 1100 کیلومتر فراهم می‌شود.


ویژگی اصلی فضای داخلی آیتو M5، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی آن بوده که از سیستم عامل هارمونی هوآوی استفاده کرده و اندازه آن 15.6 اینچ است. این دستگاه در یک اکو سیستم با سایر گجت‌های هوآوی هماهنگ شده و قابلیت‌های برخط گسترده‌ای برای سرنشینان فراهم می‌آورد. همچنین سیستم صوتی این اتومبیل نیز طراحی هوآوی بوده و Huawei Sound نام دارد. نمایشگر ابزار آیتو M5 نیز 10.4 اینچ است.


کراس‌اوور آیتو M5 از چراغ‌های LED تطبیقی بهره برده و صندلی‌های جلو آن مجهز به تهویه و ماساژور است. کروز کنترل این خودروی هوآوی از نوع تطبیقی با رادار و دوربین بوده و سقف آن پانوراما است. از دیگر امکانات این اتومبیل می‌توان به درگاه‌های USB تعبیه شده در درهای خودرو علاوه بر کنسول مرکزی اشاره کرد.


فروش و تحویل Aito M5 از بهار 2022 شروع شده و توسط کارخانه Sokon در چونگ‌چینگ تولید خواهد شد. به این اتومبیل یارانه‌های دولتی نیز در چین تعلق گرفته و قیمت آن بین 39 تا 50 هزار دلار تخمین زده می‌شود. هوآوی، آیتو M5 را از طریق درگاه‌های فروش خود عرضه خواهد کرد و قرار است در سال 2023 مدل دیگری را به بازار معرفی کند. طبق اخبار منتشر شده مدل دوم هوآوی یک کراس‌اوور تمام برقی است.

 

نظر دهید


در همین زمینه