شبکه‌های اجتماعی

قیمت فونیکس تیگو 8 پرو اعلام شد + مشخصات فنی
اتومبیل فارسی - فونیکس تیگو 8 پرو

آغاز فروش پرچم‌دار جدید مدیران خودرو از 26 دی ماه


مدیران خودرو به صورت رسمی پرچم‌دار جدید خود را با نام فونیکس تیگو 8 پرو رونمایی و قیمت گذاری کرد. فروش فونیکس تیگو 8 پرو از صبح یکشنبه در نمایندگی‌های منتخب و برتر مدیران خودرو با قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومان و 7 سال یا 200 هزار کیلومتر گارانتی و 5 سال یا 10 نوبت سرویس رایگان آغاز می‌شود. فونیکس برند لوکس مدیران خودرو است و قرار است محصولات سطح بالای این شرکت، از این پس با این برند در بازار ایران عرضه شود.

 

این خودرو که به عنوان هوشمند‌ترین خودروی مونتاژ ایران شناخته می‌شود، در حالی پا به بازار ایران می‌گذارد که آخرین عرضه خودروهای وارداتی مربوط به سال 2018 است و با توجه به روند کنونی مذاکرات وین، دست کم تا یک سال آینده نمی‌توان انتظار داشت که عرضه خودروهای وارداتی از سر گرفته شود.

 

 

تصاویر مراسم رونمایی از فونیکس تیگو 8 پرو

{gallery}Other/2022/Fownix Tiggo 8 Pro Unveiling Ceremony{/gallery}

 

 
فونیکس تیگو 8 پرو که عنوان پرچم‌دار جدید مدیران خودرو را از آن خود کرده است، یک SUV متوسط با ابعاد 4722، 1860 و 1745 میلی‌متر به ترتیب برای طول، عرض و ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن به 2710 میلی‌متر می‌رسد. این اندازه فونیکس تیگو 8 پرو را در ردیف خودروهایی مانند هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوتلندر و رنو کولئوس قرار می‌دهد.

 

فونیکس تیگو 8 پرو در گام نخست با یک موتور 1.6 لیتری TGDI با کد SQRF4J16 وارد بازار ایران می‌شود که توان تولید 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور با یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه از نوع تر جفت شده و نیروی آن به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. با این حال مدیران خودرو قصد دارد دو تیپ دیگر از این خودرو را در سال آینده به بازار ایران معرفی کند که ویژگی‌های فنی متفاوتی با نسخه‌ای که رونمایی شده، دارد.

 

 

      بخوانید >  تست و آزمایش رانندگی تیگو 8 پرو، محصول جدید مدیران خودرو

 

 

فونیکس تیگو 8 پرو با امکانات فراوانی پا به بازار ایران می‌گذارد. مهم‌ترین ویژگی‌ در نظر گرفته شده برای این خودرو سیستم دستیار راننده ADAS است. این مجموعه دستیارهای راننده، که شامل سیستم نظارت بر نقاط کور (BSD)، سیستم هشدار پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار ترافیکی جانبی(RCTA)، سیستم هشدار خروج از لاین (LDW)، سیستم نگه داشتم خودرو در لاین (LKA)، سیستم کروز کنترل تطبیقی (ACC)، سیستم کمک در شرایط تراکم ترافیک (TJA)، سیستم کمکی کروز یکپارچه (ICA)، سیستم کنترل هوشمند نوربالا (IHC)، سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW)، سیستم ترمز خودکار (AEB) و سیستم کنترل هوشمند نوربالا (IHC) می‌شود. این مجموعه سیستم‌های کمکی رانندگی خودران سطح 2.5 را با فونیکس تیگو 8 پرو فراهم می‌کند.

 

 

      بخوانید >  ویدیوی تست و مقایسه تیگو 8 پرو با هیوندای سانتافه

 


از دیگر امکانات فونیکس تیگو 8 پرو می‌توان به نمایشگرهای دوگانه 12.3 اینچی و نمایشگر 8 اینچی سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد. سرنشین‌های ردیف جلوی این خودرو می‌توانند به صورت جداگانه میزان دما و شدت باد را تنظیم کنند. سرنشین‌های ردیف دوم و سوم نیز می‌توانند به صورت مستقل سیستم‌تهویه ردیف خود را روشن یا خاموش کنند. از دیگر ویژگی‌های سیستم تهویه تیگو 8 پرو می‌توان به فیلتر N95 این خودرو اشاره کرد.
صندلی‌های فونیکس تیگو 8 پرو به در ردیف جلو به گرمکن و سردکن مجهز شده است. صندلی راننده به صورت برقی در 8 جهت تنظیم می‌شود و امکان تنظیم گودی کمر و ذخیره تنظیمات نیز برای آن وجود دارد. صندلی شاگرد نیز به صورت برقی در 4 جهت تنظیم می‌شود و سیستم باس کی (Boss key) برای آن در نظر گرفته شده که امکان تنظیم صندلی شاگرد را برای رانند و سرنشین‌های عقب نیز فراهم می‌کند.


یک سانروف پانوراما به مساحت 1.17 متر مربع برای تیگو 8 پرو تعبیه شده که با دستور صوتی باز و بسته می‌شود و به سیستم آنتی پانچ مجهز شده که در صورت وجود مانع هنگام بسته شدن سانروف، آن را تشخیص می‌دهد و دوباره باز می‌شود تا از آسیب به شخص جلوگیری شود. در صندوق فونیکس تیگو 8 پرو نیز برقی است و به پنج روش ‌می‌توان آن را باز کرد. در صورتی که دست شما پر باشد با عبور دادن پا زیر سپر خودرو یا ایستادن مقابل در به مدت 3 ثانیه و یا با کلید تعبیه شده روی سوییچ خودرو و همچنین کلیدهای تعبیه شده روی در صندوق و داخل کابین می‌توان به فضای بار تیگو 8 پرو دسترسی پیدا کرد. فونیکس تیگو 8 پرو با ظرفیت 7 سرنشین در بازار ایران عرضه می‌شود، به این ترتیب، در صورت باز بودن تمام صندلی‌ها، فضای بار آن تنها 193 لیتر گنجایش دارد، اما در صورتی که صندلی‌های ردیف دوم و سوم این خودرو تا شود، فضای بار آن به 1930 لیتر افزایش می‌یابد.

 

از دیگر امکانات فونیکس تیگو 8 پرو می‌توان به رکاب برقی، شارژر وایرلس، دوربین 360 درجه کول باکس، اتوهلد و ترمز پارک برقی، سیستم PEPS+ که امکان روشن کردن خودرو پیش از سوار شدن به آن را فراهم می‌کند، چراغ‌های LED در جلو که شدت نوردهی آن 2.7 برابر چراغ‌های هالوژنی است، شش کیسه هوا، سیستم استارت و ورود بدون کلید، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، شیفتر‌های تعویض دنده پشت فرمان، فرمان برقی، سنسور پارک جلو و عقب و نورپردازی داخل کابین، تمام امکاناتی است که مدیران خودرو برای فونیکس تیگو 8 پرو در نظر گرفته است.


از زمان معرفی تیگو 8، این خودرو توانسته در بازارهای مختلف بسیار موفق ظاهر شود، به گونه‌ای که نزدیک به 30 درصد از آمار فروش چری در سال 2020 را به خود اختصاص داده بود. چری نیز با درک اهمیت این محصول، طیف گسترده‌ای از تیپ‌ها را برای این خودرو در قالب فیس‌لیفت‌های و پیشرانه‌های گوناگون به بازار معرفی کرده است.


حالا مدیران خودرو، این محصول جذاب را برای بازار ایران آماده کرده و فروش آن را از فردا، یکشنبه 26 دی ماه با قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومان آغاز می‌کند. مدیران خودرو پس از عرضه فونیکس تیگو 8 پرو، تا پایان سال جاری فونیکس تیگو 7 پرو و فونیکس آریزو 6 پرو را نیز وارد بازار ایران می‌کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه