شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فونیکس آریزو 8
سدان متوسط فونیکس رونمایی شد

مدیران خودرو به صورت رسمی سدان جدید خود را با نام فونیکس آریزو 8 رونمایی کرد. این خودرو بزرگ‌ترین سدانی است که مدیران خودرو از ابتدای فعالیت خود در بازار ایران عرضه خواهد کرد و می‌توان آن را لوکس‌ترین و قدرتمند‌ترین سدانی دانست که در این برهه زمانی در ایران مونتاژ می‌شود.


فونیکس آریزو 8 یک سدان متوسط با طول 4.8 متر است که پا به بازار تقریبا بدون رقیب می‌گذارد. حتی در میان خودروهای سدان وارداتی، به سختی می‌توان رقیبی مستقیم و هم سگمنت برای آریزو 8 جست و جو کرد. خودروهایی مانند هیوندای النترا در رده‌ای پایین‌تر از فونیکس آریزو 8 قرار می‌گیرند و هونگچی H5 را باید در سگمنتی بالاتر از آریزو 8 دسته بندی کرد. با این حال سدان میدسایز فونیکس می‌تواند تهدیدی برای هر دو این خودروها به شمار برود.


مدیران خودرو، فونیکس آریزو 8 را با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو با پاشش مستقیم سوخت در بازار ایران عرضه خواهد کرد. این پیشرانه توان 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور را دارد.پیشرانه در نظر گرفته شده برای فونیکس آریزو 8، آن را به دومین سدان قدرتمندی تبدیل می‌کند که از ابتدای تاریخ در ایران تولید مونتاژ شده است. این موتور در گام نخست با یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه تر در بازار ایران عرضه خواهد شد. توان موتور فونیکس آریزو 8 به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و فعلا هیچ برنامه برای عرضه نسخه تمام چرخ محرک آن در ایران وجود ندارد. با این حال احتمالا در آینده جعبه دنده با نمونه 8 سرعته اتوماتیک جایگزین خواهد شد.

 

AutomobileFa Fownix Arrizo8 14021108 001


در کنار تمام سیستم‌های همیار راننده و دیگر تجهیزات متدوال در خودروهای فونیکس، آریزو 8 با چند ویژگی جدید همراه شده است. سیستم صوتی این خودرو با 12 اسپیکر سونی و 2 ساب ووفر در جلو و عقب خودرو همراه شده است. نورپردازی مخفی آریزو 8 روی درهای عقبی خودرو نیز تعبیه شده و یک منوی جداگانه با نام اتمسفر لایف برای تنظیمات آن در نظر گرفته شده است. سیستم تهویه مطبوع فونیکس آریزو 8 با چند خوشبو کننده همراه شده تا فضای آرام‌تری درون کابین ایجاد شود.


تنظیم صندلی راننده 6 جهته برقی به همراه چهار جهت تنظیم گودی کمر برقی، حافظه صندلی راننده، تنظیم صندلی سرنشین جلو 4 جهته برقی، گرم کن صندلی ردیف جلو و عقب، سرد کن صندلی ردیف جلو، تنظیم صندلی ردیف دوم دستی با قابلیت تاشوندگی، کنسول آرم رست ردیف جلو مجهز به کول باکس و هات باکس، کنسول آرم رست ردیف دوم با نگهدارنده لیوان، سیستم کنترل صوتی فعال سازی از طریق فرمان صوتی و یا استفاده از دکمه روی فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک به همراه سیستم کنترل کیفیت هوای کابین 2.5PM، سیستم خوشبو کننده هوای داخل کابین، دریچه تهویه هوای مطبوع ردیف دوم، نور پردازی داخل کابین نورپردازی ردیف جلو و عقب در 64 رنگ، سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید و استارت دکمه ای، روشن کردن موتور خودرو با ریموت از راه دور، سقف پانوراما به همراه سایه بان برقی، آیینه های جانبی مجهز به حافظه (قابلیت اتصال به حافظه صندلی راننده)، آیینه دید عقب الکتروکرومیک، امکانات اصلی فونیکس آریزو 8 را تشکیل می‌دهند.

 

AutomobileFa Fownix Arrizo8 14021108 003


فونیکس آریزو 8 دارای سیستم‌های دستیار راننده است که شامل سیستم‌های LDW، LCA، BSD، LKA، TJA، ICA، ACC، FCW، RCW، AEB، RCTB، RCTA، IHC، DOW می‌شود.
مدیران خودرو تزیینات داخل کابین فونیکس آریزو 8 را داخلی سازی کرده و طرح‌ تزیینات داشبورد را با نقش ایرانی بته جقه جایگزین کرده است. علاوه بر این آریزو 8 با امکاناتی مانند گرمکن فرمان، حافظه صندلی و دوربین ثبت وقایع همراه شده است. نمایشگر دوگانه بالای داشبورد آریزو 8 بر خلاف دیگر محصولات فونیکس، با صفحه خمیده همراه شده است.


مدیران خودرو با رونمایی از فونیکس آریزو 8، به دنبال پر کردن خلا سدان‌های سایز متوسط است که زمانی با مونتاژ یا واردات خودروهایی مانند نیسان ماکسیما، کیا اپتیما، تویوتا کمری و هیوندای سوناتا رونق بسیاری داشت. این شرکت پیش از این با استفاده از استراتژی مشابه در بخش خودروهای کراس اوور به خوبی توانسته سهم قابل توجهی از بازار را با خانواده تیگو 8 از آن خود کند. حالا به نظر می‌رسد با ورود فونیکس آریزو 8 به بازار و با وجود عرضه محدود وارداتی‌های هم سگمنت، مدیران خودرو در این بخش از بازار نیز سهم بازار بزرگی را از آن خود کند.

نظر دهید


در همین زمینه