شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فیدلیتی XB1
آشنایی بیشتر با محصول جدید بهمن‌موتور
خانواده کراس‌اوورهای بهمن‌موتور شامل دو مجموعه فیدلیتی و دیگنیتی می‌شود که هر کدام در حال حاضر، دو مدل با نام‌های مشترک پرستیژ و پرایم دارند. البته فیدلیتی پرستیژ هنوز به صورت رسمی به بازار عرضه نشده و اخیرا، فقط قیمت‌گذاری آن اعلام شد اما انتظار می‌رود که فروش و عرضه این مدل نیز در آینده نزدیک شروع شود.  
 
 
بهمن‌موتور با دست پر به پنجمین نمایشگاه خودرو تهران آمده و نسخه جدیدی از فیدلیتی را رونمایی کرده است. این محصول که نام کامل آن فیدلیتی XB1 است، در واقع نسخه ری‌برندشده‌ای از مدل چینی Jetour Dashing محسوب می‌شود. این شاسی‌بلند سگمنت C، محصولی از برند جتور است که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. خود این برند نیز در سال ۲۰۱۸ توسط چری تاسیس شده است. جتور داشینگ در نسخه‌های بنزینی و هایبریدی عرضه می‌شود اما گفته شده که نسخه ۱.۶ لیتری بنزینی آن به ایران ارسال خواهد شد. 
 

از پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDI فیدلیتی XB1، پیش از این در محصولات دیگری مثل فیدلیتی پرستیژ و تیگو۸ پرو نیز استفاده شده بود. قدرت خروجی این پیشرانه ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر است و با یک جعبه‌دنده ۷ سرعته DCT دوکلاچه تر جفت شده است. با حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و فضای ۵۷ لیتری باک سوخت، به نظر می‌رسد که از لحاظ عملکرد و مشخصات فنی، تفاوت چندانی بین فیدلیتی پرستیژ و XB1 وجود ندارد و عمده تفاوت‌ها در سطح تجهیزات ارائه‌‌شده و تغییرات ظاهری و استایل کلی خودروها است. خودرو از لحاظ استانداردهای آلایندگی، با یورو۶ انطباق دارد.
 
 
با طول ۴۵۹۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری ۲۷۲۰ میلی‌متر، فیدلیتی XB1 را می‌توان خودرویی بزرگ و جادار دانست. عرض و ارتفاع خودرو نیز به ترتیب ۱۹۰۰ میلی‌متر و ۱۶۸۵ میلی‌متر است. فضای بار این محصول ۴۸۶ لیتر است که می‌توان با خم کردن ردیف عقب صندلی‌ها، آن را به ۹۷۷ لیتر افزایش داد. سان‌روف پانورامیک، دستگیره‌های پنهان در، برف‌پاک‌کن ژله‌ای مجهز به سنسور باران، رینگ‌های اسپرت، صندوق عقب الکتریکی با کمک پا (Kick Sensor) از سایر ویژگی‌های طراحی خارجی و بدنه فیدلیتی XB1 محسوب می‌شوند. آینه‌های کناری به شکل اتوماتیک جمع می‌شوند و مجهز به گرم‌کن، حافظه، چراغ راهنما و سیستم مخصوص خوشامدگویی هستند. سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل (Follow Me Home) از دیگر ویژگی جالب این خودرو است. چراغ‌های خودرو نیز از تکنولوژی Full LED بهره می‌برند.
 
 
در فضای داخلی فیدلیتی XB1، یک صفحه نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مرکزی دیده می‌شود که به نسل سوم پردازشگر قدرتمند Snapdragon مجهز است. جلوآمپر خودرو نیز از نوع دیجیتالی و مجهز به یک نمایشگر ۸ اینچی است. پنل ابزار سافت‌تاچ، ۸ عدد بلندگو، فرمان چرمی مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی‌مدیا، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و شارژ بدون سیم دیگر عناصر فضای داخلی خودرو را تشکیل می‌دهند. همچنین می‌توان با استفاده از سیستم Mirror Link، تصویر تلفن همراه را به سیستم چندرسانه‌ای خودرو منتقل کرد.
 
 
فیدلیتی XB1 از فهرست بلندبالا و تحسین‌برانگیزی در بخش تجهیزات ایمنی فعال و هوشمند نیز بهره می‌برد. کروزکنترل تطبیق‌پذیر، سیستم رادار تشخیص نقاط کور، نوربالای هوشمند، دوربین پانورامیک ۳۶۰ درجه پارکینگ و سیستم پیشرفته هشدار برخورد از جلو که به ترمز اضطراری نیز مجهز است تنها بخشی از ویژگی‌‌های ایمنی خودرو را تشکیل می‌دهند. سیستم هشدار انحراف از خطوط و کمک‌رسان حفظ خطوط، هشدار برخورد از عقب، فناوری‌های ABS، EBD، EBA، TCS و ESC نیز در این فهرست دیده می‌شوند. سیستم کمک‌رسان به استارت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو)، قفل کودک ایزوفیکس، ۴ رادار پارکینگ عقب، ۲ رادار پارکینگ جلو و کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلو از نوع جانبی و پرده‌ای و سیستم ضدواژگونی هم مکمل سایر تجهیزات ایمنی فیدلیتی XB1 هستند.

نظر دهید


در همین زمینه