شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا سوپرا مفهومی
محصولی برازنده یک نام افسانه‌ای

نمایشگاه Essen در حال از دست دادن زرق و برق گذشته‌اش است اما شعبه تویوتا در آلمان از این رویداد برای معرفی مدل مفهومی مخصوص و جذابی از سوپرا استفاده کرده است.

این مدل مفهومی بر اساس نسخه سوپرا GT4 100th Edition Tribute که در تابستان امسال معرفی شده بود،‌ ساخته شده است. آن نسخه مخصوص نیز خود بر اساس GR Supra Lightweight ساخته شده بود. تعداد بالای این نسخه‌های مخصوص ممکن است کمی گیج‌کننده شود اما ظاهر این مدل مفهومی به قدری متمایز است که امکان اشتباه گرفتن آن با هیچ کدام از نسخه‌های سوپرا وجود ندارد.

البته که ویژگی‌های این مدل مفهومی به تغییرات ظاهری محدود نمی‌شود. این مدل مجهز به اگزوز مخصوص Milltek و چرخ‌های ۱۹ اینچی طلایی‌رنگ Protrack است. اسپلیتر جلو، بال عقب فیبرکربنی، آیینه‌های فیبر کربنی، کالپیرهای ترمز مشکی‌رنگ و فنربندی اسپرت‌شده با دمپرهای قابل‌تنظیم از سایر ویژگی‌های مدل مفهومی سوپرا محسوب می‌شوند. ارتفاع خودرو را نیز می‌توان به اندازه ۳۵ میلی‌متر کاهش داد.

فضای داخلی خودرو تا حدود زیادی از Supra GT4 100th Edition Tribute کپی شده اما تویوتا آن را با کپ‌های پدال مخصوص AC Schnitzer مجهز کرده است. نشان مخصوص تویوتا، رگه‌های فیبر کربنی و صندلی‌های سیاه با تودوزی رنگ‌های متضاد نیز در فضای داخلی دیده می‌شوند.

همانند نسخه مخصوص استاندارد سوپرا که ۶۸ هزار و ۹۰۰ یورو در آلمان قیمت دارد، این مدل مفهومی مخصوص نمایشگاه نیز از پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ ۶ سیلندر بهره می‌برد که قدرت خروجی آن به ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی متصل است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت برسد. طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن نیز نیازمند ۴.۶ ثانیه است.

نظر دهید


در همین زمینه