شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چری تیگو ۹ ۲۰۲۴
بدون تغییرات ظاهری عمده

چری تیگو ۹ مدل سال ۲۰۲۴ در مجموعا پنج تریم تجهیزاتی و فنی معرفی و عرضه شده است. گستره قیمتی این نسخه‌ها بین ۱۵۲ هزار و ۹۰۰ یوآن (۲۱ هزار دلار) تا ۲۰۳ هزار و ۹۰۰ یوآن (۲۸ هزار و ۱۰۰ دلار) است. چری تیگو ۹ ۲۰۲۴ در جایگاه یک فیس‌لیفت جزئی و کوچک، تغییرات زیادی در ظاهر و طراحی داخلی نداشته و عمده تغییرات آن شامل موارد جزئی فنی و تجهیزات مربوط به هر نسخه شده است.

در ماه می گذشته، ۳ هزار و ۶۱۴ دستگاه از چری تیگو ۹ به فروش رسید که مجموع فروش سال ۲۰۲۴ را به ۱۹ هزار و ۶۱۵ دستگاه رساند. علاوه بر این، در ۲۰۲۳ و از زمان عرضه خودرو در ژوئن آن سال، مجموع فروش خودرو به ۳۲ هزار و ۹۹۹ دستگاه رسید.

 

بررسی مشخصات فنی و تغییرات چری تیگو ۹ ۲۰۲۴

چری تیگو ۹ ۲۰۲۴ به عنوان یک خودروی شاسی‌بلند سایز متوسط شناخته می‌شود و طول و عرض آن به ترتیب ۴ هزار و ۸۲۰ میلی‌متر و ۱۹۳۰ میلی‌متر اعلام شده و ارتفاع آن نیز به ۱۶۹۹ میلی‌متر می‌رسد. فاصله بین دو محور ۲ هزار و ۸۲۰ میلی‌متر است که با نسخه‌های قبلی یکسان است. این خودرو دارای یک چیدمان استاندارد ۵ نفره و حجم صندوق عقب استاندارد ۷۱۷ لیتر است. تریم لوکس دارای گزینه صندلی‌های ردیف سوم است که خودرو را به یک چیدمان ۷ نفره با قالب ۲+۳+۲ ارتقا می‌دهد.



از لحاظ نمای بیرونی، چهره جلوی چری تیگو ۹ ۲۰۲۴ همچنان دارای چراغ‌های باریک و جلوپنجره هشت ضلعی است که با نوارهای کرومی به سبک آبشار تزئین شده است. بخش پایینی دارای یک طراحی سیاه‌رنگ به شکل “C” در هر دو طرف است. قسمت عقب همچنان از طراحی چراغ عقب یکپارچه استفاده می‌کند که لوگوی انگلیسی چری در آن قرار گرفته و خروجی‌های اگزوز با خطوط کرومی در دو طرف دیده می‌شوند.

داخل کابین چری تیگو ۹ ۲۰۲۴، چیدمان متقارن حفظ شده است. فرمان سه پره دارای بخش پایینی تخت است و روکش چرم واقعی با مواد چرمی مصنوعی جایگزین شده است. برخی از تریم‌ها دارای گرمکن فرمان هستند. داشبورد دارای دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی است که شامل یک صفحه نمایش کامل LCD و یک صفحه نمایش مرکزی کنترل می‌شود که توسط پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 8155 تغذیه می‌شود.. همچنین، شیفتر پدالی حذف شده است.

سایر تنظیمات استاندارد شامل سیستم هشدار انحراف از خطوط، هشدار برخورد از جلو، ترمز فعال، سامانه کمک به حفظ خطوط، تشخیص علائم ترافیکی، کمک به تغییر خطوط، کروز کنترل تطبیقی کامل، سامانه نظارت بر دما و فشار باد تایرها، سقف پانورامیک، درب عقب الکتریکی، ورود/استارت بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو و بلندگوهای سونی می‌شود.

قدرت چری تیگو ۹ ۲۰۲۴ از یک پیشرانه ۲ لیتری با حداکثر قدرت ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر تامین می‌شود. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده ۷ سرعته DCT یا ۸ سرعته اتوماتیک وصل شده است. حداکثر سرعت خودرو به ۲۰۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سیستم چهار چرخ متحرک نیز در برخی تریم‌ها موجود است. علاوه بر این در مقایسه با تریم‌های قبلی، چری تیگو ۹ ۲۰۲۴ از حالت‌های رانندگی اختصاصی آف‌رودی و برفی نیز بهره می‌برد.

نظر دهید


در همین زمینه