شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لویکس انیمال (حیوان)
استارتاپی جدید در حوزه خودرو

 

قطعا با دیدن نام حیوان در تیتر تعجب کرده‌اید و برایتان سوالی پیش آمده است. لیوکس استارتاپ جدید در صنعت خودرو به حساب می‌آید که سال 2021 در اسپانیا تاسیس شده و در حال توسعه یک کراس‌اوور زیباست که آن را انیمال (Animal) می‌نامد.


این شرکت به آرامی تیم خود را در 18 ماه گذشته بزرگ کرده و در حال توسعه یک نمونه پروتوتایپ با استفاده از پول‌های سرمایه‌گذاری شده در دسامبر 2021 با هدف ساخت دنیایی بهتر و قابل تحمل‌تر است.


لیوکس انیمال در مراحل اولیه به سر می‌برد اما گفته شده 90 درصد موادی که برای ساخت این کراس‌اوور استفاده می‌شود بر پایه گیاهان و یا مواد بازیافتی هستند. به طور مثال بخشی از شاسی، پوسته بیرونی و داخل کابین از بیو-پلیمر بر پایه فیبر و رزین ارگانیک ساخته خواهد شد. همچنین موادی دیگر که لیوکس از آن به عنوان پوست دو زیست یاد می‌کند مانند چوب پنبه، کتان، کتان تقویت شده، پرایمر و رنگ نیز در این خودرو وجود دارد.


از نظر قوای محرکه، برنامه این شرکت استفاده از یک موتور الکتریکی با خروجی 237 اسب‌بخار قدرت است. روی کاغذ این کراس‌اوور طی مدت زمان 5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و در صورت ادامه به بیشینه سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مانند بیشتر موارد، هنوز مشخص نیست که این شرکت باطری‌های خود را از کجا تامین خواهد کرد اما لیوکس ادعا می‌کند که از بسته ماژولار استفاده خواهد کرد که به راحتی اضافه، حذف، جایگزین و یا ارتقا پیدا کند. بر اساس برآورد این شرکت، انیمال می‌تواند تا 170 کیلووات ظرفیت باطری داشته باشد و با یکبار شارژ مسافت 600 کیلومتر را طی کند.


تنها بخشی که فعلا به صورت رندر شده قابل رویت است نمای خارجی این کراس‌اوور الکتریکی محسوب می‌شود که اگر بتوانند آن را دقیقا پیاده سازی کنند، یکی از زیباترین خودروها در این کلاس خواهد بود. نمای رو به رو به لطف چراغ‌های LED باریک زاویه دار، مه شکن‌های گرد که در حفره‌ای بومرنگ مانند قرار دارد، جلو پنجره‌ای بزرگ با خطوط نرم که به سمت پایین و زیر سپر کربنی متمایل شده بسیار تهاجمی دیده می‌شود. ارتفاع این خودرو نسبت به کراس‌اووها کمتر و در نمای جانبی خطوط تیز و پستی و بلندی‌های بسیاری دارد. در این نما به خاطر ارتفاع کم شیشه‌ها و فرم آیرودینامیک عقب، حالتی اسپرت به خود گرفته است. نمای عقب با توجه به چراغ LED سرتا سری و دو چراغ کوچکتر زیر آن که در حفره‌ای مانند حفره جلو قرار گرفته‌اند ما را به یاد محصولات جدید هیوندای و جنسیس می‌اندازد. اسپویلر یکپارچه سقفی با دو حفره و سپر کربنی انیمال در عین ساده بودن بسیار شیک و جذاب جلوه می‌کند.


به احتمال زیاد کابین خودرو لیوکس انیمال نیز به تسلط نمایشگر‌های بزرگ و متعدد در بیاید. لیوکس می‌گوید هوش مصنوعی قدرتمند این خودرو همراه با سیستم عامل اندروید اتوموتیو مدام در حال پایش کابین خواهند بود.


اولین نسخه‌ای که وارد بازار شود نسخه زیستگاه (Habitat Edition) نام دارد و 40.274 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه