شبکه‌های اجتماعی

معرفی نسل جدید ماهیندرا تار، جیپ رانگلر هندی + ویدیو
اتومبیل فارسی - ماهیندرا تار 2020

با دو پیشرانه بنزینی و دیزلی

نسل جدید ماهیندرا تار که بر اساس جیپ رانگلر توسعه داده شده است معرفی شد.

 

ماهیندرا تار جدید در بخش طراحی خارجی دارای جلوپنجره‌ای با هفت شکاف عمودی است که در کنار آن‌ها چراغ‌های دایره‌ای شکل جلو قرار دارند و همین مساله ماهیندرا تار را بسیار شبیه به جیپ کرده است. البته سپرهای حجیم جلو، گلگیرها و قطعات مشکی رنگ به کار رفته در دماغه خودرو با محصولات جیپ تفاوت‌های قابل توجهی دارد. لازم به ذکر است که ماهیندرا روابط پیچیده‌ای با جیپ دارد و به نظر می‌رسد در تولید نسل جدید ماهیندرا تار به نتیجه‌ای بهتر از این محصول نمی‌رسیدند. در بخش عقب خودرو نیز استفاده از طرح‌های شکسته و زاویه‌دار، چراغ‌های مربعی و سه حالت متفاوت برای سقف شامل کانورتیبل، هارد تاپ (سقف پوشیده سخت) و سافت تاپ (سقف پوشیده نرم مانند سقف پارچه‌ای) از ویژگی‌های ظاهری ماهیندرا تار است.

ماهیندرا اطلاعات زیادی را در مورد فضای داخلی کابین تار اعلام نکرده است اما آنچه از ویدیوها و تصاویر برداشت می‌شود، شباهت بسیار زیاد این بخش با جیپ رانگلر نسل قبلی است. اوج این شباهت را می‌توان در دریچه‌های دایره‌ای شکل سیستم تهویه و محل قرارگیری آن‌ها دانست. سیستم سرگرمی و مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی 7 اینچی، یک نمایشگر TFT  در صفحه کیلومتر خودرو و همچنین امکان انتخاب چهار تا شش صندلی از دیگر ویژگی‌های فضای داخلی کابین ماهیندرا تار است.

  

در بخش قوای فنی، ماهیندرا دو پیشرانه مختلف را برای این شاسی‌بلند خود در نظر گرفته است. نسخه اول شامل یک پیشرانه 2 لیتری TGDi است که 150 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نمونه دوم نیز به یک پیشرانه دیزلی 2.2 لیتری مجهز بوده که توانایی تولید 130 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. هر دو نسخه مجهز به سامانه چهار چرخ محرک هستند و امکان انتخاب جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک یا دستی نیز برای مشتریان فراهم شده است.

ماهنیدرا تار دارای شاسی مستقل و سیستم تعلیق کاملاً جدید و بهینه‌سازی شده از نوع چند اتصالی است که نوید قابلیت‌های خارج‌ جاده‌ای و سواری بهتر را می‌دهد. در مورد قابلیت‌های خارج جاده‌ای نیز ماهیندرا تار به ترتیب دارای زاویه حمله و زاویه خروج 41.8 و 36.8 درجه است. فاصله کف خودرو تا سطح زمین این شاسی‌بلند 226 میلی‌متر اعلام شده و توانایی غوطه‌وری در آب تا ارتفاع 650 میلی‌متری را دارد. 

ماهنیدرا تار در تاریخ 2 اکتبر سال جاری میلادی در هندوستان عرضه می‌شود. 

نظر دهید