شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و X3 ۲۰۲۵
با نمای بیرونی جسورانه و کابین جسورانه تر

نسل جدید یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات ب‌ام‌و یعنی ب‌ام‌و X3 برای سال ۲۰۲۵ رسماً رونمایی شد و چشم‌ها را به خود خیره کرد. این خودرو در دو نسخه X3 30xDrive و X3 M50 xDrive معرفی شده و دارای طراحی جدیدی هم در فضای داخلی و هم در نمای بیرونی، پیشرانه‌های بهبودیافته و تکنولوژی‌های مدرن است.

 

نمای بیرونی ب ام و X3 ۲۰۲۵: رنسانسی در طراحی

ابتدا با یک طراحی بحث‌برانگیز دیگر از ب‌ام‌و شروع می‌کنیم. ب‌ام‌و X3 جدید نسبت به مدل قبلی طولانی‌تر (۳۳ میلی‌متر)، عریض‌تر (۲۷ میلی‌متر) و کوتاه‌تر (۲۵ میلی‌متر) است که به آن حالتی تهاجمی‌تر می‌دهد. نسخه‌های X3 30 و X3 M50 هر کدام دارای طراحی متفاوتی برای جلوپنجره هستند. خطوط عمودی و قطری از عناصر متمایزکننده نسخه X3 30 هستند، در حالی که نسخه X3 M50 جلوپنجره‌ای با خطوط افقی دارد که بیشتر با تزئینات مشکی پوشیده شده و البته نشان M را دارد. نورپردازی اطراف جلوپنجره در نسخه X3 M50 استاندارد است و در نسخه X3 30 به صورت اختیاری عرضه می‌شود.

فاصله بین محورهای ب‌ام‌و X3 همانند نسل قبلی است و به ۲ هزار و ۸۶۵ میلی‌متر می‌رسد. برخی از عناصر طراحی خودرو یادآور مدل کوچک‌تر X1 هستند که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. تغییرات کوچک در طول و عرض و ارتفاع خودرو باعث شده که مدل جدید کمی خشن‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد و در عین حال، در تعریف استاندارد ابعاد کلاسیک خودروهای دیفرانسیل‌عقب پیشرانه در جلو هم قرار بگیرد.



ب‌ام‌و می‌گوید طراحی یکپارچه X3 با هدف کاهش طراحی به اصول اولیه و ارائه ظاهری یک‌دست و ساده و در عین حال زیبا و چشم‌نواز انجام شده است. برجستگی‌های چرخ‌ها و درب عقب مقعر و فرورفته خودرو به آن ظاهر خاصی می‌دهد. نسخه X3 M50 را می‌توان از پشت به راحتی با لوله‌های اگزوز چهارگانه M مانند آن تشخیص داد، در حالی که نسخه X3 30 دارای خروجی اگزوز مخفی زیر بخش عقبی است. یکی از رنگ‌های جدید این خودرو، خاکستری متالیک است که در نسخه X3 M50 مشاهده می‌شود. همچنین گزینه‌های چرخ از ۱۹ تا ۲۱ اینچ در سراسر مجموعه در دسترس خواهد بود.

 

بررسی پیشرانه ها و مشخصات فنی ب ام و X3 ۲۰۲۵: تغییرات و دستکاری های گسترده

در مورد پیشرانه‌ها، ب‌ام‌و X3 30 xDrive با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بازطراحی شده‌ای عرضه می‌شود که ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. ب‌ام‌و می‌گوید به‌روزرسانی‌ها شامل بازطراحی ورودی‌ها، محفظه‌های احتراق، سیستم جرقه‌زنی و تزریق، توربوشارژر و اینترکولر بهبود یافته و تغییرات جدید در سیستم تغییر زمان‌بندی متغیر سوپاپ Valvetronic می‌شود. این پیشرانه از چرخه میلر استفاده می‌کند و همچنین دارای فناوری هایبریدی ملایم ۴۸ وولت است. مصرف سوخت هنوز اعلام نشده، اما ب‌ام‌و می‌گوید این خودرو در ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که همانند مدل قبلی است.


ب‌ام‌و X3 M50 xDrive با پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ بازطراحی شده عرضه می‌شود که از سیستم هایبریدی ملایم ۴۸ وولت استفاده می‌کند.‌ ب‌ام‌و تمام قطعات فهرست شده برای پیشرانه ۴ سیلندر را به روز کرده و همچنین تغییرات در مسیر اگزوز، زمان‌بندی میل‌بادامک، استفاده از میل‌لنگ قوی‌تر، بهینه‌سازی روغن‌کاری با کانال‌های خنک‌کننده، استفاده از پوسته‌ها و کلاهک‌های یاتاقان اصلی جدید و به‌روزرسانی سیستم خنک‌سازی غیر مستقیم هوای شارژ را انجام داده است. خروجی به ۳۹۳ اسب بخار و گشتاور ۵۸۰ نیوتن‌متر یافته، اما زمان موردنیاز برای پر کردن ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در این نسخه نیز تغییری نکرده و همچنان ۴.۴ ثانیه است.

پیشرانه الکتریکی برای سیستم هایبرید ملایم ۴۸ وولت در ب‌ام‌و X3 M50 xDrive در جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک یکپارچه شده است، اما در پیشرانه ۴ سیلندر از یک استارت-ژنراتور که بر روی تسمه رانندگی نصب شده استفاده می‌کند.‌ ب‌ام‌و می‌گوید هر دو نسخه X3 از افزایش استحکام و عرض بیشتر عقب بهره‌مند شده‌اند، اما تغییرات در محورها نیز دقت در چرخش و ثبات خط مستقیم را بهبود بخشیده است.

سیستم تعلیق M Sport برای نسخه X3 30 اختیاری است که شامل فرمان اسپرت و ترمزهای M Sport نیز می‌شود، اما گزینه کنترل دمپر داینامیکی به صورت جداگانه عرضه می‌شود که دمپرهای تطبیقی با تنظیمات کمتر تهاجمی را ارائه می‌دهد. نسخه X3 M50 دارای ارتقاهای خاص خود از جمله سیستم تعلیق تطبیقی M Sport، فرمان متغیر اسپرت، ترمزهای M Sport، چرخ‌های ۲۰ اینچی و دیفرانسیل M Sport است.

 

بررسی کابین و تجهیزات ب ام و X3 ۲۰۲۵: خاص و منحصر به فرد

فضای داخلی نسل جدید ب‌ام‌و X3 حتی جذاب‌تر از بیرون است، زیرا دارای زبان طراحی کاملا جدیدی از ب‌ام‌و است. داخل نسخه X3 M50 با عناصر نورانی متضاد در کنسول و درها مشخص می‌شود. دریچه‌های هوا به نظر می‌رسد که از دید پنهان شده‌اند و جهت‌گیری مینی‌مالیسم همراه با زوایای تیز و شکل‌های عجیب، شخصیت منحصربه‌فردی به داخل خودرو می‌دهد.


البته، بسیاری از عناصر آشنا نیز وجود دارند. نمایشگر منحنی که iDrive 9 را اجرا می‌کند (که هم پنل ابزار و هم نمایشگر اطلاع‌رسانی و سرگرمی بر اساس آن اجرا می‌شوند.)، دکمه iDrive با دکمه‌های اطراف آن و فرمان (مشابه سری ۵ و ۷ جدید) همگی آشنا هستند. در مورد مواد جدید، ب‌ام‌و می‌گوید برای اولین بار پنل ابزار بافته شده‌ای از پلی‌استر بازیافتی را ارائه می‌دهد.

سیستم‌های کمکی راننده با این نسل از ب‌ام‌و X3 پیشرفته‌تر شده‌اند زیرا ب‌ام‌و جزئیات یک سیستم پارکینگ جدید را ارائه می‌دهد که حتی ویژگی‌های بیشتری نسبت به سیستم‌های پارکینگ خودکار قبلی دارد و خودرو را از بیرون به انجام مانورهای مختلف هدایت می‌کند. در سرعت‌های کمتر از ۶۰ کیلومتر در ساعت، دستیار ترافیک می‌تواند با رانندگی بدون دست کنترل را به عهده بگیرد و در سفرهای طولانی‌تر، ب‌ام‌و می‌گوید یک سیستم ناوبری جدید با داده‌های بهتر و نمای واقعیت افزوده برای راهنمایی آسان‌تر ارائه می‌دهد.

در مورد سایر فناوری‌ها،ب‌ام‌و X3 اکنون می‌تواند از سیستم AirConsole برای بازی‌های ویدیویی در حالت ایستاده استفاده کند. همچنین می‌توانید از برنامه ویدیویی DTS AutoStage Video Service برای پخش زنده و درخواستی نمایش‌ها استفاده کنید. دستیار صوتی شخصی ب‌ام‌و بهبود یافته و حالت‌های "My Modes" مختلفی که مشتریان می‌توانند پس از خرید خودرو اضافه کنند، فراتر از حالت‌های Personal، Sport و Efficient که استاندارد هستند، رفته و اکنون شامل حالت‌های Expressive، Relax، Digital Art و حالت جدید Silent می‌شود.


قیمت نسل جدید ب‌ام‌و X3 از ۵۰ هزار و ۶۷۵ دلار برای نسخه 30 xDrive شروع می‌شود و نسخه M50 xDrive نیز با قیمت پایه ۶۵ هزار و ۲۷۵ دلار عرضه خواهد شد. ب‌ام‌و می‌گوید تولید این محصول از سه‌ماهه چهارم امسال در کارخانه تولیدی اسپارتانبرگ در کارولینای جنوبی، ایالات متحده آغاز خواهد شد.

نظر دهید