شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی فنگ‌چنگ بائو لئوپارد 5
BYD Fang Cheng Bao Leopard 5 معرفی شد

 

زیرمجموعه سازی و مالکیت ساب برندهای متعدد در صنعت خودرو چین بسیار متدوال است اما BYD برخلاف دیگر شرکت‌ها تا سال 2022/2023 تنها یک زیر برند به نام دنزا را همراه با مرسدس بنز مدیریت و تولید می‌کرد. اما از اواخر سال 2022 این شرکت نیز موتور زیربرندسازی را روشن کرد و حالا پس از دنزا و یانگ‌ونگ فنگ چنگ باو را همراه با یک شاسی بلند که از لندکروزر الهام گرفته معرفی کرد. این شرکت در سبد برندهای BYD بالاتر از دنزا و پایین‌تر از یانگ ونگ قرار می‌گیرد.


اولین مدل از این برند، شاسی بلند پلاگین هایبرید شاسی مستقل آفرودی با نام لئوپارد 5 است که در آینده نسخه کوچکتر 3 و بزرگتر 8 به به لاین آپ این شرکت افزوده می‌شوند. این خودروساز 25 آگوست لئوپارد 5 را در نمایشگاه چنگدو معرفی خواهد کرد. به صورت عجیبی این مدل نیز در نمای جانبی و عقب از دیفندر الگو برداری کرده اما در نمای رو به رو چهره خود را از تویوتا لندکروزر به ارث برده است. گلگیرهای مربعی، سینی محافظ آلومینیومی، چرخ زاپاس نصب شده بر روی در عقب، استایل جعبه‌ای و کلاسیک آفرود در کنار طراحی مدرن از ویژگی‌های بصری بی‌وای‌دی فنگ‌چنگ بائو لئوپارد 5 محسوب می‌شود. بنا به تریم، این شاسی بلند بر روی رینگ‌های 18 اینچ با تایرهای BFGoodrich A/T یا رینگ‌های 20 اینچ با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت سوار خواهد شد.


از نظر ابعاد، لئوپارد 5، 4890 میلی‌متر طول، 1970 میلی‌متر عرض، 1920 میلی‌متر ارتفاع و 2800 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. با توجه به این ابعاد، بی‌وای‌دی فنگ‌چنگ بائو لئوپارد 5 کمی کوچکتر از نسل جدید تویوتا پرادو است. عکس کابین این خودرو منتشر نشده اما طبق اخبار، بی‌وای‌دی فنگ‌چنگ بائو لئوپارد 5 به صورت دو ردیف صندلی (5 سرنشین) با نمایشگر هدآپ دیسپلی 50 اینچ، نمایشگر بزرگ سیستم اینفوتینمنت و نمایشگر سرنشین جلو به همراه سیستم صوتی ممتاز Devialet عرضه می‌شود.


از نظر قوای محرکه، BYD Fang Cheng Bao Leopard 5 به صورت پلاگین هایبرید تولید خواهد شد. پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتر در کنار دو موتور الکتریکی قرار می‌گیرد که خروجی ترکیبی آن بیش از 670 اسب‌بخار قدرت و 760 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط سیستم پیشرفته چهار چرخ محرک با سه قفل دیفرانسیل به چرخ‌های بی‌وای‌دی فنگ‌چنگ بائو لئوپارد 5 منتقل خواهد شد.


باک بی‌وای‌دی فنگ‌چنگ بائو لئوپارد 5، 80 لیتر و ظرفیت باتری آن نیز 30 کیلووات ساعت عنوان شده که در چرخه CLTC با یکبار شارژ تنها 125 کیلومتر بُرد مسافت دارد. در حالت ترکیبی این خودرو می‌تواند 1200 کیلومتر بُرد مسافت داشته باشد.


این شرکت نمونه دیگری از لئوپارد 5 را در آینده بر روی شاسی Cloud-P توسعه می‌دهد که از تعلیق هیدرولیک فعال YangWang U8 بهره می‌برد.


فنگ چنگ باو فروش خود را در چین با 100 فروشگاه در 60 شهر آغاز خواهد کرد. قیمت احتمالی بی‌وای‌دی فنگ‌چنگ بائو لئوپارد 5 بسیار گران است و در بازه 55 هزار تا 82 هزار دلار قرار می‌گیرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه