شبکه‌های اجتماعی

آویتا 11، کراس‌اوور کوپه الکتریکی با طراحی نادر فقیه‌زاده
اتومبیل فارسی - آویتا 11

عرضه در سال 2022

 

 

آویتا ۱۱ (آواتار ۱۱) یک خودروی الکتریکی مفهومی در کلاس کراس‌اوورهای کوپه است که به تازگی معرفی شده است.

 

ماجرا از این قرار است که برندهای چانگان، هواوی و شرکت Ningde Times که تولید کننده سرشناسی در حوزه باتری است نسبت به معرفی برند خودرویی تازه‌ای اقدام کرده‌اند که آواتار ۱۱ اولین محصول آن است. نکته مهم‌تر این است که نادر فقیه زاده طراح خودروی مشهور ایرانی که ۱۸ سال در ب‌ام‌و مشغول به کار بود با جدا شدن از این خودروساز آلمانی، سرپرستی تیم طراحی آویتا را بر عهده گرفته است. آویتا ۱۱ محصولی است که توسط این طراح ایرانی و همکارانش طراحی شده است.

 

آویتا 11 بر اساس پلتفرم هوشمند خودروهای الکتریکی CHN توسعه یافته است. باتری‌های به کار رفته در این خودروی الکتریکی توانایی پیمایش 700 کیلومتر را به یکبار شارژ فراهم خواهند کرد که رقم بسیار جذابی برای یک خودروی برقی است. اگرچه هنوز مشخصات دقیق موتور یا موتورهای الکتریکی آویتا 11 اعلام نشده است، اما آنچه مشخص شده این است که این اتومبیل توانایی دستیابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در کم‌تر از 4 ثانیه دارا است. 

 

استفاده از سامانه‌های پیشرفته ایمنی و کمکی راننده، شارژر بسیار سریع 200 کیلوواتی و کابین هوشمند مجهز به رابط کاربری و سیستم عامل هوآوی هارمونی از دیگر ویژگی‌های آویتا 11 است. 

 

آویتا 11 قرار است در نمایشگاه گوانگژو در تاریخ 19 نوامبر به طور رسمی معرفی شود و زمان عرضه آن به بازار نیز تابستان 2022 اعلام شده است. این برند تازه تاسیس قرار است در5 سال آینده از 4 محصول جدید پرده بردارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه