شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی RS e-tron GT
سریع ترین خودروی جاده ای آئودی
آئودی e-tron GT و آئودی RS e-tron GT که فروش آن‌ها از سال ۲۰۲۱ آغاز شده است، خودروهایی بسیار قدرتمند، فوق‌العاده راحت و بی‌نهایت زیبا هستند. اکنون، این برند آلمانی مجموعه e-tron GT را برای مدل سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی کرده و علاوه بر به‌روزرسانی مدل پایه و نسخه RS، یک نسخه پرچم‌دار جدید به نام RS Performance نیز معرفی کرده است.
 
 
بررسی مشخصات فنی آئودی RS e-tron GT
 
زیرساخت خانواده جدید آئودی e-tron GT یک بسته باتری ۹۷ کیلووات ساعتی است که ۹ کیلوگرم سبک‌تر از بسته ۸۴ کیلووات ساعتی مدل قدیمی‌تر است. سیستم ترمز احیاکننده نیز بهبود یافته و از ۲۹۰ کیلووات به ۴۰۰ کیلووات افزایش یافته و از طریق پدل‌های پشت فرمان قابل تنظیم است. مدل جدید می‌تواند در شرایط ایده‌آل تا ۶۰۹ کیلومتر با یک بار شارژ سفر کند.

بیشینه سرعت شارژ نیز از ۲۷۰ کیلووات به ۳۲۰ کیلووات افزایش یافته است و طبق ادعای آئودی، باتری می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد در فقط ۱۸ دقیقه شارژ شود، در حالی که یک شارژ ۱۰ دقیقه‌ای می‌تواند ۲۸۰ کیلومتر برد اضافه کند. بهبودهای صورت گرفته در باتری همچنین به این معنی است که می‌تواند سرعت شارژ بالای ۲۸۰ کیلووات را برای مدت طولانی‌تری نسبت به مدل قدیمی حفظ کند. باتری همچنین می‌تواند برای شارژ سریع خنک یا گرم شود.

تغییرات قابل توجهی نیز در پیشرانه‌های الکتریکی آئودی e-tron GT صورت گرفته است. مدل پایه که اکنون به عنوان S e-tron GT شناخته می‌شود، دارای دو موتور است که در مجموع ۶۷۰ اسب بخار تولید می‌کنند و قوی‌تر از RS e-tron GT قدیمی هستند. در همین حال، قدرت آئودی RS e-tron GT مدل ۲۰۲۵ به ۸۴۵ اسب بخار افزایش یافته و پرچم‌دار جدید RS e-tron GT Performance ۹۱۲ اسب بخار تولید کرده که آن را به قدرتمندترین آئودی تا به امروز تبدیل می‌کند.

با این قدرت اضافی، سرعت بیشتری نیز به همراه می‌آید. آئودی S e-tron GT ۲۰۲۵ می‌تواند در فقط ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که فقط ۰.۱ ثانیه کندتر از نسخه قدیمی RS است. در همین حال، آئودی RS e-tron GT جدید می‌تواند در ۲.۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، در حالی که آئودی RS e-tron GT Performance همین کار را در ۲.۵ ثانیه انجام می‌دهد. آئودی S e-tron GT به سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت ادامه می‌دهد در حالی که مدل‌های RS به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسند.

 
آئودی همچنین ترمزهای جدیدی نصب کرده است. آئودی S e-tron GT به صورت استاندارد دارای دیسک‌های فولادی است و نسخه‌های RS دارای دیسک‌های با روکش کاربید تنگستن به صورت استاندارد هستند. همه مدل‌های ۲۰۲۵ می‌توانند با دیسک‌های سرامیکی-کربنی و کالیپرهای ۱۰ پیستونی در جلو تجهیز شوند.

به‌روزرسانی‌های قابل توجهی نیز در سیستم تعلیق هوای استاندارد و سیستم تعلیق فعال اختیاری انجام شده است. سیستم جدید قول می‌دهد که خودرو را «تقریبا افقی در طول ترمز، فرمان و شتاب داینامیکی» نگه دارد و دارای ارتفاع قابل تنظیم است. فرمان چرخ‌های عقب نیز یک گزینه است.

تغییرات کوچکی نیز در کابین خانواده آئودی e-tron GT مدل ۲۰۲۵ انجام شده است. این تغییرات شامل صندلی‌های جدید، فرمان متفاوت و یک سقف شیشه‌ای پانورامیک اختیاری است که با فشار یک دکمه مات می‌شود. کابین مجازی آئودی نیز به‌روزرسانی شده و مواد جدیدی از جمله روکش‌های چوبی، میکروفایبر دینامیکا و صندلی‌های قابل تنظیم ۱۸ حالته اختیاری در دسترس هستند.

قیمت‌ آئودی S e-tron GT جدید از ۱۲۶,۰۰۰ یورو (حدود ۱۳۵,۰۰۰ دلار) در اروپا شروع می‌شود و برای آئودی RS e-tron GT به ۱۴۷,۵۰۰ یورو (حدود ۱۵۸,۰۰۰ دلار) و برای آئودی RS e-tron GT Performance به ۱۶۰,۵۰۰ یورو (حدود ۱۷۲,۰۰۰ دلار) می‌رسد.

نظر دهید