شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - استون مارتین والور
محدود به 110 دستگاه

 

استون مارتین از آن شرکت‌هایی است که می‌داند چطور روزهای مهم تقویم را جشن بگیرد. این شرکت به مناسبت 110 سالگی تاسیس خود از نمونه‌ای ویژه با نام والور رونمایی کرد. استون مارتین والور با الهام از گذشته به همراه گیربکس دستی و تنها در 110 دستگاه تولید خواهد شد.


استون مارتین مانند سال 2020 که مدل ویکتور را معرفی کرد، این بار نیز برای طراحی والور به سراغ ونتیج V8 دهه 70 و 80 رفته است. طراحان سعی کرده‌اند تا سبک سنتی و مدرن استون مارتین را ترکیب کنند تا نمایی متفاوت و خاص به آن ببخشند که در این راه موفق شده‌اند. نمای رو به رو استون مارتین والور به واسطه جلوپنجره کلاسیک این برند، چراغ‌های گرد و کاپوت کشیده که به صورت برعکس باز می‌شود جلوه‌ای لوکس، اسپرت و متمایز دارد.


استایل کلی والور شبیه به ویکتور است که در نمای عقب به واسطه فرم چراغ‌ها و اسپویلر یکپارچه به خوبی دیده می‌شود. رینگ‌های 21 اینچ آلیاژی سبک که با تایرهای جدید میشلن پایلوت اسپرت S5 با سایز 275/35 و 325/30 پوشیده شده نیز از ویکتور به عاریه گرفته شده است. برای رنگ بدنه، خریداران دست بازی دارند و می‌توانند از 21 رنگ متفاوت استاندارد یکی را انتخاب کنند و یا پالت سفارشی بخش شخصی سازی Q را برای چیزی متفاوت جستجو کنند.

 


داخل کابین استون مارتین والور نیز همه چیز فوق‌العاده طراحی شده و جنس آن نیز مانند برنده مسابقات لمان 1959 یعنی DBR1 از جنس پارچه پشمی، چرم و فیبر کربن درست شده است. سردنده چوبی نیز همچنان فضای کلاسیک و رترو را حفظ می‌کند.


قوای فنی استون مارتین والور از نوع 12 سیلندر 5.2 لیتر توربو است که 705 اسب‌بخار قدرت و 753 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته دستی سفارشی به چرخ‌های عقب با دیفرانسیل لغزش محدود منتقل می‌شود.


صرف نظر از توان خروجی بالا، aston martin valour از سیستم تعلیق منحصر به فرد با دمپرهای تطبیقی و آنتی رول بار استفاده می‌کند که برای مطابقت با خروجی بالا تنظیم شده‌اند. وظیفه توقف این اسپرت انگلیسی بر عهده دیسک‌های کربن سرامیک 16 اینچ شش پیستون در جلو و 14 اینچ چهار پیستون در عقب است که کاهش وزن قابل توجهی را نیز به همراه دارد.

 

نظر دهید