شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کبرا GT
بازگشت آفیفاگوس هنه

 

شرکت AC یا Auto Carriers Ltd سال 1901 در جنوب لندن تاسیس شد. این خودروساز مدلی با نام کبرا تولید کرد که بعدها با همکاری کارول شلبی نمونه‌ای بی نظیر از آن در آمریکا تولید و ماندگار شد. در نگاه اولیه ممکن است تصور شود که این خودرو یک دسنگاه کبرا بازسازی شده 1960 و یا یکی از خودروهایی که به صورت کیت رپلیکا به فروش می‌رسد باشد، اما این دقیقا یک AC Cobra رودستر جدید از AC Car است که GT Roadster نام دارد.


عکس‌های موجود کبرا GT دسامبر 2022 منتشر شده و همچنان جزئیات زیادی را مانند کابین نشان نمی‌دهد و تنها باید یکماه دیگر صبر کنیم تا در اپریل رونمایی رسمی این خودرو انجام شود. جلوپنجره بیضی، چراغ‌های گرد، کاپوت کشیده و گلگیر‌های پف کرده که نسبت به قبل فضای بیشتری دارند دقیقا شبیه به کبرا 1960 هستند. تنها چرخ‌های بزرگ و آینه هم رنگ بدنه باعث می‌شود که شما متوجه تمایز این نمونه کبرا GT با نسخه قدیمی شوید.


مواردی همچون ضخامت بیشتر شیشه جلو، دستگیره هم سطح بدنه، فیبرکربن قابل مشاهده، گلگیر‌های بزرگ و رکاب‌های جدید، دیلایت‌های گرد و فرمان مدرن با ترکیبی از نمایشگر‌های آنالوگ و مدرن تغییرات عمده‌ای هستند که AC برای به روز شدن کبرا بر روی آن اعمال کرده است.


کبرا GT
از شاسی آلومینیومی فضایی با سیستم تعلیق مسابقه‌ای استفاده می‌کند و فاصله بین دو محور 2570 میلی‌متر دارد. پیشرانه مورد استفاده بر روی این خودرو از نوع 8 سیلندر 5 لیتر سوپرشارژر فورد است که 654 اسب‌بخار قدرت و 779 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 6 سرعته دستی و یا 10 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. وزن کبرا GT حدود 1496 کیلوگرم عنوان شده و AC می‌گوید با چنین خروجی و وزنی، این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد. بیشینه سرعت این خودرو نیز 278 کیلومتر بر ساعت است.


قیمت کبرا GT در بریتانیا 285 هزار پوند خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه