شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی -پژو E-208
همراه با لوگو جدید

 

پژو 208 توانست به سلطنت فولکس واگن گلف پایان ببخشد و در سال 2022، عنوان پُرفروش‌ترین خودرو اروپا را از آن خود کند. استلانتیس برای حفظ رکورد فروش، هاچبک خود را برای سال 2024 به روز کرده و نسخه الکتریکی آن را نیز معرفی کرده است.


پژو چند ماه قبل فیس لیفت 2008 را معرفی کرد و حالا همان طرح را با لوگو نورانی و جدید بر روی نسخه سوپرمینی 208 مشاهده می‌کنیم. گرافیگ و نوع چراغ جلو تغییر کرده و حالا از نوع تمام LED است که در تریم بالا رده GT موتیف پنجه معروف پژو به خوبی دیده می‌شود. این استایل با دیلایت‌های سه تایی عمودی بر روی سپر هماهنگ شده تا با دیگر محصولات این شرکت نیز همخوانی داشته باشد. جلوپنجره از پترن جدید و متفاوتی بهره می‌برد که هم رنگ بدنه هستند.


این طراحی و نمای ظاهری ابتدا بر روی خودرو مسابقه‌ای 9x8 معرفی شد و سپس مدل‌های دیگر از جمله 508 از آن بهره بردند. پژو برای این مدل از رینگ‌های جدید 16 و 17 اینچ آلیاژی دو رنگ با طرح منحصر به فرد استفاده کرده که در مرکز آن یک درپوش مرکزی X شکل وجود دارد تا از مهره‌های رینگ محافظت کند. بر روی بدنه رنگ لوگو جدید پژو Basalt Grey و رنگ بج E در نسخه تمام الکتریکی سفید و آبی است.


طرح و استایل کلی کابین پژو 208 با نمونه قبلی تفاوت آنچنانی ندارد و تنها در جزئیات است که این دو نمونه از یکدیگر تمیز داده می‌شوند. در آینده تمام تریم‌ها به صورت استاندارد از نمایشگر 10 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی بهره می‌برند در حالیکه نمایشگر پشت فرمان به همان سایز باقی خواهد ماند. این نمایشگر در تریم GT از جلوه 3D ساپورت می‌کند. تریم پایه اکتیو پشت فرمان از گیج‌های آنالوگ بهره می‌برد که در کنار آن نمایشگر 3.5 اینچ نیز قرار دارد. داخل کابین پژو 208 در تریم GT از نورپردازی محیط استفاده شده و از دیگر تغییرات می‌توان به تغییر شکل اهرم تعویض دنده در نسخه‌های دستی شش سرعته، فرمان جدید با لوگو به روز شده اشاره کرد. داخل کابین تریم GT به صورت سفارشی با آلکانترا مشکی و دوخت Adamite Green پوشیده می‌شود.


از نظر امکانات؛ تریم Allure و GT از سه خروجی USB-C که دو عدد در جلو و یک عدد در عقب قرار گرفته و یک عدد USB-A قسمت عقب به همراه دوربین‌های با کیفیت‌تر بهره می‌برند. پد شارژ وایرلس قوی‌تر که در تریم GT استاندارد و در تریم Allure اختیاری است نیز از دیگر ویژگی‌های کابین پژو 208 به حساب می‌آید.


ارزان‌ترین و پایه‌ترین نمونه پژو 208 از پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتر بهره می‌برد که 75 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این میزان قدرت توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نسخه قدرتمندتر پژو 208 با همان پیشرانه 100 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت که آن را از طریق گیربکس 6 سرعته به چرخ‌ها ارسال می‌کند. نسخه‌های هایبرید 100 یا 136 اسب‌بخار قدرت دارند که به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل می‌شوند.


مدل E-208 نیز از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که 156 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. نیرو بخش این موتور باتری 51 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ بُرد مسافت 400 کیلومتر را تامین خواهد کرد. این باتری از شارژر 100 کیلووات پشتیبانی می‌کند که در کمتر از 25 دقیقه ظرفیت باتری را از 25 درصد به 80 درصد می‌رساند. اگر از شارژر 7.4 کیلووات استفاده شود مدت زمان شارژ 4 ساعت و 40 دقیقه و اگر خودرو را با 3.2 کیلووات شارژ کنند 11 ساعت و 10 دقیقه طول خواهد کشید.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه