شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لکسوس LXB
یاریس کراس در کت و شلوار

 

پس از معرفی یاریس کراس، شایعاتی مبنی بر تولید ورژن لوکس‌تر این مدل دست به دست می‌شد که حالا این شایعه توسط لکسس با معرفی LXB به حقیقت پیوست. در لاین آپ لکسس، لکسوس LXB زیر مدل UX قرار می‌گیرد و عملا جایگزینی برای هاچبک CT محسوب می‌شود. این مدل نیز مانند یاریس کراس و مدل‌هایی همچون آکوا، آیگو، سینتا و حتی مزدا 2 جدید بر روی پلتفرم TNGA-B توسعه پیدا کرده است.


از نظر ابعاد، این خودرو 4190 میلی‌متر طول، 1825 میلی‌متر عرض، 1545 میلی‌متر ارتفاع و 2580 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. با چنین ابعادی، Lexus LXB با رینگ‌های 18 اینچ و وزن 1280 کیلوگرم کمی بزرگتر از Yaris Cross محسوب می‌شود. ظرفیت بار نسخه دیفرانسیل جلو 332 لیتر و حداکثر میزان یدک‌کشی 750 کیلوگرم اعلام شده است.


قولی محرکه LXB از نوع هایبرید و متشکل از پیشرانه درونسوز 1.5 لیتر و موتور الکتریکی است که در مجموع 134 اسب‌بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با چنین اعدادی، کراس‌اوور جدید لکسس می‌تواند در مدت زمان 9.2 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو و یا هر چهارچرخ منتقل خواهد شد.

 


سیستم تعلیق لکسس LXB در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب نسخه FWD از نوع تورشن بیم و در نسخه AWD از نوع دوبل جناغی است. مشخصات نسخه AWD فاش نشده و تنها نکته‌ای که از قبل مشخص شده، وجود موتور الکتریکی در محور عقب خواهد بود. برای کاهش وزن این کراس‌اوور، کاپوت از جنس آلومینیوم، گلگیرها، راکرها و پایین درها از جنس رزین قالبگیری شده هستند.


کابین لکسوس LXB مانند بسیاری از خودروهای روز دارای نمایشگر 12.3 اینچ نمایشگر دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر 9.8 اینچ سفارشی لمسی هدآپ دیسپلی است. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی به صورت استاندارد از اپل کارپلی به صورت بی‌سیم و اندروید اتو با کابل پشتیبانی می‌کند. LXB از سیستم صوتی مارک لوینسون با 13 بلندگو و ساب‌ووفر بهره می‌برد.


لکسوس LXB اوایل سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه