شبکه‌های اجتماعی

فورد اکسپلورر هیبرید 2020 با قدرت بیش‌تر معرفی شد

مسافت قابل‌پیمایش بیش از 800 کیلومتر

فورد تصمیم گرفته است که برای سال 2020، نسخه هیبریدی جدیدی از اکسپلورر را عرضه کند. این نسخه به لطف پیشرانه 3.3 لیتری V6 و یک موتور الکتریکی، قادر به تولید 318 اسب بخار است. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده 10 سرعت اتوماتیک به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. البته سیستم تمام‌چرخ محرک نیز به عنوان یک آپشن برای انتخاب وجود دارد.
اگرچه آمار رسمی تاییدشده توسط سازمان EPA برای این خودرو منتشر نشده است، اما فورد می‌گوید که نسخه استاندارد دیفرانسیل عقب این خودرو قادر به پیمایش بیش از 800 کیلومتر است. البته هنوز معلوم نیست که این عدد قابل‌توجه نتیجه یک مخزن سوخت بزرگ است یا فورد از ویژگی‌های نوآورانه و مدرنی برای مصرف سوخت اکسپلورر 2020 استفاده کرده است. یک بسته باتری لیتیوم‌یونی مایع خنک‌شونده زیر ردیف دوم صندلی‌ها قرار داد و طبق ادعاهای فورد، نصب این بسته با کاهش فضای بار یا راحتی سرنشینان همراه نشده است. به همین خاطر انتظار می‌رود که فضای بار 2486 لیتری نسخه بنزینی این اتومبیل در نسخه هیبریدی آن نیز موجود باشد.
نسخه گران‌قیمت‌تر اکسپلورر 2020 که لیمیتد نام دارد، از ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های چرمی، صندلی‌های عقب حرارتی، صندلی‌های جلوی الکتریکی، سیستم صوتی مرغوب و یک پد شارژ بدون سیم دستگاه‌های هوشمند بهره می‌برد. این نسخه همچنین به سیستم قدرتمند ویژگی‌های رانندگی فورد یعنی Co-Pilot360 نیز مجهز است که شامل مانیتورینگ نقاط کور با سیستم هشدار، سیستم حفظ خطوط، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سیستم ترمز اتوماتیک برخورد از جلو، سیستم تشخیص عابرین پیاده، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سیستم نگه‌داری خودرو در مرکز خطوط می‌شود.
اگرچه مشخصات فنی نسخه هیبرید متفاوت از نسخه چهار سیلندر اکسپلورر 2020 خواهد بود، اما طراحی خارجی هر دو نسخه تقریبا هیچ تفاوتی ندارند و شاید تنها نقطه تمایز آن‌ها، وجود آرم «hybrid» روی نسخه غیربنزینی باشد. فورد هنوز قیمت یا زمان عرضه اکسپلورر هیبرید 2020 را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که این مدل در آینده‌ای نزدیک، به نمایندگی‌های فورد ارسال شود.

نظر دهید


در همین زمینه