شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جنسیس GV80 کوپه
رقیب مستقیم X6

 

جنسیس GV80 کانسپت را فروردین ماه در نمایشگاه نیویورک 2023 رونمایی کرد و تاکید بر آن داشت که این نمونه رقیبی مستقیم برای ب‌ام‌و X6 خواهد بود. پس از گذشت 6 ماه، حالا این برند نسخه تولیدی GV80 کوپه ورژن بازار داخلی را معرفی کرد و قصد دارد فروش این خودرو را از 11 اکتبر آغاز کند.


همانطور که انتظار می‌رفت، برخی از ویژگی‌های نسخه کانسپت جنسیس GV80 کوپه مانند اسپویلر یکپارچه سقفی بر روی نمونه تولیدی باقی مانده است. این کراس‌اوور سایز متوسط بر روی رینگ‌های 20 یا 22 اینچ سوار خواهد شد و از سر اگزوز‌های دوبل دوگانه که در نسخه‌های پرچمدار دیده می‌شود استفاده می‌کند.


نمای ظاهری جنسیس GV80 کوپه از خط مشی این برند پیروی می‌کند و به همین دلیل از جلو پنجره 5 ضلعی با مش لوزی و چراغ‌های دوگانه باریک بهره می‌برد. جنسیس برای اولین کراس‌اوور کوپه خود 13 رنگ بیرونی در نظر گرفته که شامل رنگ ویژه Bering Blue می‌شود. رنگ ذکر شده تنها مختص به GV80 Coupe است و بر روی هیچ نمونه دیگری دیده نخواهد شد.

 


کابین خودرو جنسیس GV80 کوپه نسبت به نمونه کانسپت بیشتر از نمای خارجی دستخوش تغییرات شده است. داخل کابین نمونه کانسپت از 4 صندلی‌ اسپرت و نمایشگر‌های ساده استفاده شده بود در حالیکه نسخه تولیدی از نمایشگر یک تکه 27 اینچ بهره می‌برد و صندلی‌ها نیز در ردیف دوم به صورت نیمکت است. کنسول میانی در نسخه کانسپت کمی شیب دار طراحی شده بود اما در این نمونه شیب از بین رفته و زیر خروجی تهویه مطبوع دکمه‌های فیزیکی و پنل لمسی بزرگتری وجود دارد. برای استفاده از سیستم مالتی مدیا و تغییر وضعیت گیربکس از دو ناب چرخشی کروم با کاور کریستالی استفاده شده تا همراه با فرمان چرم دو رنگ، پوشش چرم کابین، تزئینات آلومینیومی و چوبی حسی لوکس به کابین جنسیس GV80 کوپه ببخشند. پنج تم برای کابین در نظر گرفته شده که سه رنگ Glacier White, Earth Brown, Bordeau Brown جدید هستند.


از نظر ابعاد، جنسیس GV80 کوپه 4965 میلی‌متر طول، 1975 میلی‌متر عرض، 1710 میلی‌متر ارتفاع و 2955 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.


نسخه پایه جنسیس GV80 کوپه از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتر توربو بهره می‌برد که 300 اسب‌بخار قدرت و 422 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تریم میانه از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتر توربو استفاده می‌کند که 375 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور دارد. آخرین و قدرتمندترین نمونه نیز از همان پیشرانه 6 سیلندر بهره می‌برد که یک سوپرچارجر برقی به آن اضافه شده که 409 اسب‌بخار قدرت و 549 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هر سه مدل قدرت و نیرو را توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه