شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ونوسیا D60 Plus EV
محصول جدید مکث موتور

 

با توجه به صحبت‌های وزیر صمت، روند عرضه خودروهای الکتریکی به بازار باید سرعت بیشتری بگیرد. به احتمال فراوان ونوسیا D60 Plus EV نیز در پارت اول به ناوگان تاکسیرانی تهران تحویل داده شود.


سال 2014 اولین محصولی که به صورت اختصاصی و با شکل و شمایلی جدید بابرند ونوسیا تولید شد D60 بود. ونوسیا D60 Plus EV بر پایه پلتفرم V نیسان تولید شد و به نوعی می‌توان آن را نسخه‌ای از Nissan Sylphy یا نیسان سنترا نسل هفتم دانست. طراحی این سدان برای مدل 2017 که یکبار نیز در سال 2019 فیس لیفت شد کاملا با نسخه نیسان متفاوت بود.


سال 2019، ونوسیا نسخه فیس لیفت این سدان را همزمان با مدل الکتریکی در نمایشگاه شانگهای با نام D60 EV معرفی کرد. اکتبر 2022 نسخه پلاس این خودرو در چین معرفی شد که بر اساس نسخه بنزینی توسعه پیدا کرد.


طراحی ونوسیا D60 Plus EV با نسخه بنزینی در نمای عقب مشترک؛ اما نمای رو به رو کاملا با آن نمونه متفاوت شده و شبیه به همان نسخه قبلی الکتریکی است. در اصل باید گفت ونوسیا D60 Plus EVدر طراحی نسخه الکتریکی، نمای جلو نسخه قبل را با نمای پشت مدل پلاس بنزینی جدید پیوند زده تا مدلی به روز را به لاین آپ خود اضافه کند.


داخل خودرو ونوسیا D60 Plus EV بسیار ساده طراحی شده و خبری از آپشن‌ها و نمایشگر‌های متعدد دیجیتال نیست. تنها نکته‌ای که این کابین را از سادگی خارج می‌کند، وجود المان‌های V شکل و نمایشگر 10 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی در این بخش است. صندلی‌ها در تریم پایین از جنس پارچه و در تریم بالا از جنس چرم هستند اما تنظیم آنها کاملا دستی خواهد بود.

 


از نظر ابعاد این خودرو 4774 میلی‌متر طول، 1803 میلی‌متر عرض، 1505 میلی‌متر ارتفاع و 2701 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. ونوسیا D60 Plus EV بر روی رینگ‌های 16 اینچ آلومینیومی بنا شده‌اند.


قوای محرکه این سدان، یک موتور الکتریکی است که 160 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ونوسیا برای این مدل از دو پک باتری لیتیوم-فسفات-آهن و لیتیوم استفاده کرد که گزینه اول با ظرفیت 47 کیلووات ساعت می‌تواند با یکبار شارژ 420 و نمونه دوم با یکبار شارژ 450 کیلومتر برد مسافت را تامین می‌کند. 10 تا 80 درصد ظرفیت این باتری‌ها را می‌توان با شارژر فست شارژ طی مدت زمان 30 دقیقه پُر کرد و اگر به شارژر AC متصل شود 6 ساعت زمان نیاز خواهد داشت. نسخه‌ای که قرار است در ایران عرضه شود با ظرفیت باتری 47 کیلووات ساعت خواهد بود.


ونوسیا از ژانویه تا سپتامبر سال جاری تنها 22.287 دستگاه از D60 Plus Ev به فروش رسانده است.

نظر دهید


در همین زمینه