شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد F-150
همراه با امکانات بیشتر و چهره‌ای جذاب‌تر

 

فورد مدل 2024 F-150 را با تغییر در جزئیات و چهره‌ای تازه معرفی کرد. با یک نگاه به سرعت تغییرات ظاهری این خودرو به چشم می‌آید. در نمای رو به رو فرمت کلی با نمونه قبلی یکسان است اما بسته به تریم مش جلوپنجره و متعاقبا چراغ‌های اصلی تغییر می‌کند اما در تمام تریم‌ها چراغ‌ها و جلوپنجره‌ها ارتقا پیدا کرده‌اند.


یکی از جذاب‌ترین تریم‌ها در فورد F-150 جدید ترمور است که جلوپنجره آن مش تخم مرغی دارد و یک نوار نارنجی رنگ افقی که در مرکز آن لوگو فورد قرار گرفته آن را به دو نیم تقسیم کرده است.


نمای عقب فورد اف۱۵۰ مهمترین تغییر را با خود به همراه دارد و آن چیزی نیست جز Pro Access Tailgate که مدت‌ها است رقبای فورد مانند جی‌ام‌سی، رم و شورلت از آن استفاده می‌کنند. Pro Access Tailgate درواقع یک در چرخشی مابین در کشویی محفظه بار است که برای دسترسی آسان به فضای بار طراحی شده و می‌تواند در سه مرحله 37، 70 و 100 درجه باز شود.


تریم پایه در مدل 2024 فورد F-150 همچنان XL محسوب می‌شود اما در بالاترین سطح، لیمیتد جای خود را به پلاتینیوم پلاس می‌دهد. پیشرانه مورد استفاده در تریم پایه پیش از این از نوع 6 سیلندر 3.3 لیتر بود که در مدل 2024 با پیشرانه 6 سیلندر اکوبوست 2.7 لیتر که 325 اسب‌بخار قدرت و 542 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند جایگزین شده است. دیگر پیشرانه‌های این پیکاپ در تریم‌های مختلف از نوع 8 سیلندر 5 لیتر، 6 سیلندر 3.5 لیتر اکوبوست و نمونه هایبرید هستند که در سری‌های قبلی نیز حضور داشتند.


فورد در خصوص نمونه رپتور R تنها اشاره‌ای کرده که این نمونه با پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتر در مدل 2024 بیش از 700 اسب‌بخار قدرت تولید خواهد کرد. جزئیات این نمونه بعدا اعلام خواهد شد.


از نظر تجهیزات و فناوری، فورد F-150 مدل 2024 برای اولین بار به یک هدآپ دیسپلی سفارشی مجهز خواهد شد. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و پشت فرمان از نوع 12 اینچ هستند که به صورت استاندارد بر روی تمام تریم‌ها نصب می‌شود. چراغ‌های LED، 10 سیستک دستیار راننده، سیستم عامل Sync4، سیستم BlueCruise ورژن 1.2 که رانندگی نیمه خودکار با قابلیت تعویض لاین و حفظ بین خطوط را فراهم می‌کند از دیگر امکانات فورد اف۱۵۰ به حساب می‌آید. دوربین‌های بیرونی بسته به حالت رانندگی حالا می‌تواند دو نما را در نمایشگر مرکزی همزمان به راننده نشان دهد.


سیستم Stolen Vehicle Services فورد یکی از جدیدترین اقدامات برای جلوگیری از سرقت فورد F-150 است که از طریق اپلیکیشن فورد کنترل می‌شود و می‌تواند در عرض 30 ثانیه مالک را از اقدام شرورانه با خبر کند و فورا با پلیس تماس بگیرد. یک سیستم هشدار خروج نیز وجود دارد که حمله ناگهانی از پشت توسط خودرو و یا افراد پیاده را هشدار می‌دهد.


فورد برای این خودرو رنگ بدنه و طرح رینگ جدید در نظر گرفته است. برای فضای داخلی فورد تم ویژه‌ای با سبک و الهام از مواد غذایی در نظر گرفته که برای تریم پلاتینیوم پلاس Smoked Truffle و برای دیگر تریم‌ها Medium Dark Smoked Truffle with mushroom tones نام دارد.


تریم رپتور و ترمور سپر مودولار جدید دریافت می‌کنند که مالک می‌تواند آن را با فورد پرفورمنس ارتقا دهد و بر روی آن وینچ و ... نصب کند.


قیمت فورد F-150 مدل 2024 از 38.565 دلار آغاز می‌شود که نسبت به سال گذشته 2.090 دلار افزایش پیدا کرده است.
 

 

نظر دهید


در همین زمینه