شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لامبورگینی اوروس اس
قدرت پرفورمانته و ظاهری متفاوت

 

لامبورگینی فیس لیفت اوروس را با معرفی پرفورمانته در همایش Pebble Beach معرفی کرد اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم، جایگزین واقعی این سوپر شاسی بلند نسخه S آن خواهد بود. برای اولین بار Sant'Agata Bolognese دو مدل از این خودرو را همزمان به فروش می‌رساند.


اوروس S از همان پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو ارتقا یافته پرفورمانته استفاده می‌کند که 666 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اما نکته مهم پرفورمانته کاهش وزن 47 کیلوگرمی آن بود که در نسخه S آن را نمیبینیم که در نتیجه از آن نسخه کندتر خواهد شد. در حالی که پرفورمانته تنها 3.3 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت زمان می‌خواهد، S به 3.5 ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت اما بیشینه سرعت آن تغییری نمی‌کند و همان 305 کیلومتر بر ساعت می‌ماند.


اوروس اِس برای رسیدن به 200 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون 12.5 ثانیه زمان احتیاج دارد که می‌تواند با دیگر شاسی بلند‌های پرفورمنس بالا رقابت کند. لامبورگینی پیش از معرفی پورسانگوئه رقبای سختی مانند بنتلی بنتایگا اسپید و استون مارتین DBX707 را پیش روی خود می‌دید اما با ورود رقیب دیرینه خود اوضاع کمی پیچیده‌تر خواهد شد.


لامبورگینی با به روز رسانی پرفروش‌ترین محصول خود، شخصی سازی آن را افزایش داده است. برای اوروس S می‌توان از مجموعه رینگ‌های 22 اینچ تیتانیومی مات و یا 23 اینچ برنز طرح الماس یکی را انتخاب کرد. سقف فیبر کربن، لوله اگزوز مشکی مات و یا براق به جای فولاد برس خورده ضد زنگ از دیگر انتخاباتی است که خریداران می‌توانند انجام دهند.


کاپوت فیبرکربن رنگ شده به همراه ورودی‌های هوا، انتخاب تزئینات بدنه به رنگ مشکی مات، براق و یا فیبر کربن از دیگر موارد جدید این مدل به حساب می‌آیند. داخل خودرو نیز دارای چرم و تزئینات دو رنگ است.


در حال حاضر هیچ خبری از نسخه هایبرید وجود ندارد، در صورتی که این شرکت گفته است که تا پایان سال 2024 مدل‌های خود را الکتریکی خواهد کرد. این خودرو می‌تواند نسخه‌ای پلاگین هایبرید بر اساس آن چیزی که در پانامرا توربو S E-Hybrid دیده‌ایم داشته باشد.

 

نظر دهید


در همین زمینه