شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای ورنا 2023
همراه با نمایشگر دوگانه و سردکن صندلی

 

سال گذشته هیوندای عرضه اکسنت را در بازار آمریکا متوقف کرد اما این خودرو همچنان در بازارهای دیگر با اسامی مختلف همچنان به فروش می‌رسد. این خودرو همزمان با ورود به نسل ششم، این هفته به طور رسمی با نام ورنا در هند رونمایی شد. این خودرو عملا زیر النترا قرار می‌گیرد اما با توجه به طول 4535، عرض 1765، ارتفاع 1475 و فاصله بین دو محور 2670 میلی‌متر خودرویی سایز متوسط به حساب می‌آید.


در بازار هند هیوندای ورنا بالای آئورا قرار می‌گیرد و نسبت به نسخه قبلی کاملا بزرگتر است. طراحی هیوندای ورنا 2023 به النترا شبیه شده اما مانند کونا و مینی ون استریا از نوار نورانی LED در جلو بهره می‌برد. فضای کابین هیوندای ورنا به لطف نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچ دوگانه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، نورپردازی کابین، تم دو رنگ، سانروف برقی، صندلی برقی، پد شارژر بیسیم و پدل شیفتر بسیار مدرن شده و برای یک خودرو اقتصادی زیاد به حساب می‌آید. بر خلاف دیگر خودروسازان، هیوندای در این خودرو برای عملکردهای مهم مورد استفاده از دکمه‌های فیزیکی استفاده می‌کند و انها را حذف نخواهد کرد.

 


قوای محرکه هیوندای ورنا از نوع 1.5 لیتر تنفس طبیعی با 113 اسب‌بخار قدرت و 144 نیوتن‌متر گشتاور است که از طریق گیربکس 6 سرعته دستی و یا IVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نسخه 1.5 لیتر توربو 156 اسب‌بخار قدرت و 253 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 6 سرعته دستی و یا اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.


هیوندای ورنا 2023 در هند با چهار تیپ به فروش می‌رسد که نسخه پایه 13.200 و بالاترین تریم 21.000 دلار قیمت دارد. صرف نظر از تیپ انتخابی، تمامی مدل‌ها از 6 کیسه هوا، ترمز دیسکی عقب، TPMS، کمک در سربالایی و ترمز پارک برقی استفاده می‌کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه