شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کرایسلر 300C
تولید محدود در 2 هزار دستگاه

 

سدان محبوب کرایسلر با پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتر خود که 485 اسب‌بخار قدرت و 644 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند برای آخرین بار بازگشته است. این خودرو تنها برای یکسال و در تیراژ 2 هزار دستگاه در دسترس خواهد بود و پس از آن برای همیشه تولید آن متوقف خواهد شد.


این میزان خروجی توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همراه با دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. کرایسلر می‌گوید این یکی از سریع‌ترین گیربکس‌های مجود است که می‌تواند در مدت زمان 160 میلی ثانیه دنده‌ها را تعویض کند. شتاب اولیه 300C حالا 4.3 ثانیه و بیشینه سرعت آن نیز 278 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. به گفته کرایسلر، این خودرو می‌تواند در مدت 12.4 ثانیه مسیر 4/1 مایل را طی کند. این خودرو بر روی رینگ‌های 20 اینچ فورج کاری شده همراه با لاستیک‌های چهار فصل سوار قرار دارد.


وظیفه توقف این سدان چهار درب قدرتمند بر عهده ترمز‌های چهار پیستون برمبو قرمز رنگ خواهد بود. سیستم تعلیق همراه با دمپر‌های فعال عرضه می‌شود و صدای خروجی اگزوز نیز قابل تنظیم است.


سه رنگ بدنه Gloss Black, Velvet Red, Bright White با جلوپنجره تیره و آرم قرمز و سفید و آبی ثابت برای کرایسلر 300C قابل سفارش است. برای اینکه این خودرو اسپرت‌تر نشان داده شود، حاشیه چراغ‌ها به رنگ مشکی هستند.

 

 
کابین با چرم مشکی لاگونا همراه با دوخت نقره‌ای پوشیده شده است. روی تکیه‌گاه صندلی‌ها لوگو 300C حک شده و قطعات تزئینی فیبر کربن و مشکی پیانویی نیز به فضای اسپرت داخلی کمک می‌کند. از امکانات این سدان می‌توان به گرمکن و سردکن صندلی‌ها، گرمکن فرمان و سیستم صوتی هارمن کاردون با 19 بلندگو اشاره کرد.


همانطور که بالاتر اشاره شد، کرایسلر از این سدان تنها 2 هزار دستگاه برای بازار ایالات متحده و 200 دستگاه برای بازار کانادا تولید خواهد کرد. قیمت پایه هر دستگاه در آمریکا 55 هزار دلار بدون احتساب هزینه حمل عنوان شده است.


کرایسلر 300 سال 1955 با پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتر همی همراه با دو کاربراتو چهار دهنه به قدرت 300 اسب‌بخار معرفی شد. کرایسلر 300C با چنین توانی در آن سال‌ها یکی از قدرتمندترین خودروهای بازار به حساب می‌آمد.

 

نظر دهید


در همین زمینه