شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هاوال H6 HEV
عرضه توسط بی‌ام کارز

 شرکت BM Cars که یکی از زیرمجموعه‌های گروه بهمن است و وظیفه عرضه محصولات وارداتی این گروه را بر عهده دارد، عرضه محصولاتی از برندهای هونگچی، ام‌جی، کی‌جی موبیلیتی، هاوال و... را در دستور کار خود دارد. به نظر می‌رسد جدیدترین محصول این شرکت که برای تجربه اولین حضور خود در ایران آماده می‌شود، هاوال H6 HEV است که یکی از محصولات هایبریدی محبوب و موفق برند هاوال محسوب می‌شود. بی‌ام کارز اخیرا بیلبوردهای تبلیغاتی این محصول را در بزرگراه‌های تهران اکران کرده است.

 

بررسی هاوال H6 HEV

هاوال در نمایشگاه بانکوک ۲۰۲۱ برای اولین بار از نسخه هایبریدی H6 رونمایی کرد. هاوال H6 HEV در جایگاه یک خودروی هایبریدی، عملکرد قابل احترام و پربازدهی دارد و سعی می‌کند بدون قربانی کردن قدرت و مشخصات فنی، مصرف سوخت بهینه‌ای داشته باشد و هم‌زمان، گستره‌ای از نوآوری‌ها و فناوری‌های مختلف را به نمایش بگذارد.

سیستم هایبریدی هاوال H6 HEV از یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری و یک پیشرانه الکتریکی تشکیل شده است. قدرت پیشرانه بنزینی به ۱۴۷.۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر می‌رسد و پیشرانه الکتریکی نیز قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر است. این پیشرانه منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو۵ است و توزیع قدرت آن توسط یک جعبه‌دنده DHT انجام می‌شود. این نسخه از چهار حالت رانندگی استاندارد، اسپرت،‌ اکو و برفی بهره‌مند است. در محور جلو از سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون استفاده شده و محور عقب مجهز به تعلیق چندمیله‌ای (Multi-Link) است.

ابعاد هاوال H6 HEV از خودرویی جادار و نسبتا بزرگ خبر می‌دهد. طول و عرض خودرو به ترتیب ۴ هزار و ۶۸۳ میلی‌متر و ۱۸۸۶ میلی‌متر است و ارتفاع آن هم به ۱۷۳۰ میلی‌متر می‌رسد. فاصله بین محورهای این نسخه نیز ۲ هزار و ۷۳۸ میلی‌متر اعلام شده است. حجم صندوق عقب ۴۰۷ لیتر است که با خم کردن ردیف عقب صندلی‌ها امکان افزایش آن به ۱۴۴۵ لیتر وجود دارد. چراغ‌های اتوماتیک جلو که امکان تنظیم آن‌ها به صورت الکترونیکی وجود دارد، از نوع LED هستند. صندوق عقب به صورت الکترونیکی و بدون دخالت دست باز و بسته می‌شود و از حافظه اختصاصی خود نیز برخوردار است. آینه‌های جانبی هم علاوه بر امکان تنظیم الکترونیکی، مجهز به چراغ کوچک راهنما هستند.

 

بررسی کابین هاوال H6 HEV

در کابین هاوال H6 HEV یک پنل ابزار دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی لمسی مخصوص سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی و یک سیستم صوتی قدرتمند با ۸ بلندگو دیده می‌شوند. فرمان و صندلی‌های خودرو چرمی هستند و سیستم تهویه هوا نیز از نوع اتوماتیک دومنطقه‌ای است و ورودی‌های مخصوص هوا برای سرنشینان عقب هم درنظر گرفته شده است. صندلی راننده از ۶ جهت پیش‌فرض و صندلی سرنشین جلو نیز از ۴ جهت پیش‌فرض بهره می‌برد و امکان تنظیم آن‌ها به شکل الکترونیکی وجود دارد. علاوه بر پورت‌های USB در جلو و عقب، خروجی‌های ۱۲ وولتی برق نیز برای سرنشینان جلو و همچنین برای فضای بار تعبیه شده است. سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی خودرو از بلوتوث، Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کند. از سایر تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، پد شارژ بدون سیم، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل (Follow Me Home)، سیستم پارک خودکار (APA)، استارت دکمه‌ای، سنسور باران و هدآپ دیسپلی (HUD) مخصوص نمایش اطلاعات رانندگی بر روی شیشه جلو اشاره کرد.

 

     بخوانید -> بازگشت خودرو هاوال H6 به ایران

 

تجهیزات و امکانات هاوال H6 HEV

هاوال H6 HEV به گستره‌ای از تجهیزات ایمنی مجهز است. سیستم ترمز ABS، EBD، EBA، سیستم ترمز اضطراری در سرعت‌های پایین (MEB)، سیستم کنترل پایداری خودرو در حین گردش (CBC) و سیستم کمکی ترمز (BA) تنها بخشی از این تجهیزات هستند. هاوال H6 HEV همچنین از ترمز پارک برقی (EPB) به همراه سیستم اتوهلد، سامانه کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل حرکت در سربالایی (HAC) و سراشیبی (HDC) و سامانه نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها (TPMS) بهره می‌برد. سیستم هوشمند ورود بدون کلید، اتو لایت، چراغ‌های مه‌شکن عقب، سیستم ضدسرقت الکترونیکی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو به همراه ۲ ایربگ جانبی و پرده‌ای، صندلی کودک ایزوفیکس، سیستم ضدواژگونی و سیستم تشخیص مانع با استفاده از سنسورهای پارک عقب و جلو سایر ویژگی‌های خودرو در این بخش را تشکیل می‌دهند.

هاوال H6 HEV از مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌رسان رانندگی (ADAS) هم بهره می‌برد. رادار تشخیص نقاط کور (BSD)، رادار هشدار برخورد با مانع هنگام باز کردن درب خودرو (DOW)، سیستم هشدار دهنده حرکت بین خطوط (LDW)، سیستم کمک‌رسان حرکت بین خطوط (LKA)، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو (FCW)، هشدار تصادف از عقب (RCW) و ترمز اضطراری خودکار برای عابرین پیاده و دوچرخه‌سوارها از جمله تجهیزات خودرو در این قسمت هستند.

طبق اطلاعات منتشرشده در کاتالوگ رسمی گروه بهمن، هاوال H6 HEV قرار است در چهار رنگ بدنه سفید، خاکستری، خاکستری تیره و مشکی عرضه شود و برای تریم داخلی هم دو ترکیب رنگ مشکی با خاکستری و مشکی با قرمز در نظر گرفته شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه