شبکه‌های اجتماعی

تویوتا یاریس کراس معرفی شد
اتومبیل فارسی - تویوتا یارس کراس 2021

همراه با سامانه انتقال قدرت 4 چرخ محرک

با توجه به لغو برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو 2020 به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا از رونمایی جدیدترین دستاوردهای خود در این نمایشگاه بازماندند و به ناچار به صورت آنلاین محصولات جدید خود را رونمایی کردند. تویوتا نیز مجبور شد زمان رونمایی کراس‌اوور کوچک خود را تغییر دهد و گفته بود که ممکن است رونمایی این خودرو را برای چند هفته یا ماه به تعویق افتد. اما اکنون تویوتا کاملا برای رونمای کراس‌اوور کوچک جدید خود که بر پایه یاریس توسعه داده شده کاملا آماده است.

 

کراس‌اوور کوچک و جدید تویوتا، یاریس کراس نام دارد و در جایگاهی پایین‌تر از C-HR قرار می‌گیرد. فاصله بین دو محور این کراس‌اوور 2560 میلی‌متر است که با یاریس هاچ‌بک برابر بوده ولی طول آن نسبت به یارس 240 میلی‌متر افزایش یافته است. این افزایش طول باعث بزرگ‌تر شدن اوورهنگ‌ها در محصول جدی تویوتا شده است. یاریس کراس نسبت به یاریس هاچ‌بک 20 میلی‌متر عریض‌تر و 90 میلی‌متر کشیده‌تر است اما در عین حال اختلاف قابل توجهی با C-HR دارد.


مشتریان می‌توانند یاریس کراس را با در برقی صندوق بار، رینگ‌های 18 اینچی و رنگ جدیدی که طلایی Brass نام داد سفارش دهند. نکته قابل توجه دیگر این است که فضای بار این اتومبیل امکان تنظیم ارتفاع داشته و می‌توان آن را به دو قسمت مجزا تقسیم کرد. استفاده ازسیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای کراس‌اوورهایی در سگمنت یاریس کراس امری غیر متداول است اما تویوتا، یاریس کراس را با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک عرضه خواهد کرد.

 

تویوتا برای یاریس کراس یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی در نظر گرفته است که قدرت تولیدی این مجموعه به 116 اسب بخار رسیده و در حالت عادی به محور جلو منتقل می‌شود اما زمانی که مسیر حرکت لغزنده بوده یا هرزگردی احساس شود، سیستم انتقال قدرت به صورت خودکار به تمام چرخ محرک تغییر پیدا می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که بازده حرارتی پیشرانه بنزینی این خودرو تا 40 درصد نسبت به نمونه‌های نصب شده روی محصولات دیگر تویوتا بهبود یافته است.

 

تویوتا قصد دارد سالانه 150 هزار دستگاه از این خودرو را در کنار یاریس هاچ‌بک به تولید برساند. تولید این خودرو در اروپا از تابستان 2021 آغاز می‌شود، اما در پاییز امسال به بازار ژاپن عرضه می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه