شبکه‌های اجتماعی

بی‌وای‌دی چین پلاس با مصرف 0.7 لیتر در صد کیلومتر
اتومبیل فارسی - بی وای دی چین پلاس 2021

سدان جدید بی‌وای‌دی معرفی شد

 


چند روز پیش رسانه‌های محلی چین اطالاعاتی را از سدان جمع و جور BYD منتشر کردند . هر چند اطلاعات منتشر شده از BYD چین پلاس کامل نیست، اما نشان می‌دهد این خودرو بر پایه پلتفرم جدید DM-iاین خودروساز نوآور ساخته شده است. بر این اساس می‌توان گفت پیشرانه 1.5 لیتری هیبرید با بازدهی بالای نخستین پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو است.

بی‌وای‌دی چین پلاس، بر اساس این داده‌ها دارای طول، عرض و ارتفاع 4765، 1837 و 1495 میلی‌متری است و فاصله بین دومحور آن 2718 میلی‌متر است. افزون بر این دو اندازه225/60R16 و 215/55R17 برای چرخ‌ها اعلام شده که بر اساس انتخاب مشتری روی این خودرو قابل نصب است. با این حال ارزشمند‌ترین و عجیب‌ترین عدد منتشر شده در این جدول مربوط به مصرف سوخت این خودرو است که 0.7 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است. پیش از این نیز فولکس واگن با طراحی یک خودرو عجیب تلاش کرده بود به مصرف زیر 1 لیتر در 100 کیلومتر برسد.



  بخوانید > بی‌وای‌دی سانگ پلاس در چین معرفی شد  

  بخوانید > بی‌وای‌دی هان الکتریکی به اروپا می‌رود  

 

بی‌وای‌دی می‌گوید تکنولوژی سوپر هیبرید DM-i سلاح اصلی چین پلاس است. این شرکت در گزارشی آورده، بی‌وای‌دی چین پلاس با یک سیستم پلاگ این هیبرید همراه شده که شامل یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی به همراه موتور الکتریکی می‌شود. منابع رسمی می گویند بازدهی حرارتی این موتورمی‌تواند به 43 درصد برسد، همچنین این موتور دارای چرخه حرارتی آتکینسون است، نسبت تراکم آن 15.5 اعلام شده و به سیستم بازگردانی گاز اگزوز EGR مجهز شده است. سیستم EGR بخشی از گازهای خروجی اگزوز را وارد چرخه خنک‌کاری و هوارسانی به موتور خودرو می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی‌ها، مصرف سوخت موتور بنزین بی‌وای‌دی چین پلاس بدون این که موتور الکتریکی وارد مدار شود، 3.8 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.
در بحث ظاهری نیز، در بی‌وای‌دی چین پلاس‌ از جدیدترین المان‌های زبان طراحی صورت اژدها استفاده شده است.تیم ولفگانگ اِگِر باستفاده از جلوپنجره بسیار بزرگ که دهان اژدها معروف است و پترن درون جلوپنجره که به زره اژدها شهرت دارد، ترکیبی زیبا و جسور را ایجاد کرده است. در کنار این‌ها چراغ‌های جلوی و LEDهای روزتاب، چهره‌ای پر انرژی ایجاد کرده است.

در نمای کناری شاهد استفاده از خط‌های صاف و خم‌های روی به پایین، حسی از استحکام را در این سدان ایجاد کرده است. رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ با 15 پره و المان‌های کرومی که به اندازه از آن استفاده شده، یک خودروی بسیار شکیل را خلق کرده‌اند. در نمای عقب نیز چراغ های متصل و نوشته بزرگ Build Your Dream مهم‌ترین المان‌های طراحی را شکل می‌دهند.


در نمای داخلی بی‌وای‌دی چین پلاس شاهد استفاده از المان‌های طراحی کابین خلبان هستیم و به طور کلی داشبورد کمی به سمت راننده مایل است. همانند مدل بزرگ‌تر هان، در کابین از ترکیب چرم و تزیینات پیانویی استفاده است. دریچه‌ه‌ها افقی سیستم تهویه که با نوارهی کرومی احاطه شده و اهرم دنده کوتاه دیگر ویژگی‌های کابین بی‌وای‌دی چین پلاس به شمار می‌شود. یک نمایشگر مربعی کوچک پشت فرمان قرار گرفته که اطلاعات مربوط به رانندگی را نمایش می‌دهد و یک نمایشگر بزرگ افقی در مرکز داشبورد برای اطلاعات سرگرمی و تنظیمات سایر تجهیزات در نظر گرفته شده است. هیچ کلیدی روی داشبورد دیده نمی‌شود و تمام کلیدهای ضروری از جمله استارت خودرو، ترمز پارک، انتخاب حالت‌های رانندگی و ... اطراف اهرم دنده جانمایی شده است.

هنوز اطلاعات کاملی از بی‌وای‌دی چین پلاس و این که قدرت موتورهای این خودرو چقدر است یا این که با چه قیمتی و چه زمانی عرضه وارد بازار خواهد شد منتشر نشده است. با این حال چیزی که توسط بی‌وای‌دی منتشر شده این است که فاصله عرضه این خودرو در بازار چین و دیگر بازارهای دنیا بسیار کم خواهد بود.
چیزی که می‌توان از اطلاعات و تصاویری که تاکنون از بی‌وای‌دی چین پلاس منتشر شده دریافت کرد، این است که این محصولی در سطحی بالاتر نسبت به بسیاری از خودروهای چینی و غیرچینی هم رده خود قرار دارد و این بار با تکیه بر تکنولوژی و ویژگی‌های فنی خود می‌تواند به یک رقیب جدی حتی در بازاهی اروپایی تبدیل شود.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه